Elektryczny rower Mavaro Neo, to ulepszony na 2022 rok oryginał z napędem Bosch Smart System
Powiedzieć, że Mavaro Neo 1 jest rowerem z wyższej półki, to jakby nie powiedzieć nic. Świadczy o tym już sama cena rzędu 5800 funtów, czyli 34000 zł. Ten eBike zbudowano wokół aluminiowej ramy typu step-thru lub step-over z wewnętrznym prowadzeniem okablowania, która na zdjęciach wydaje się ogromna zwłaszcza w głównej sekcji między nogami, a kierownicą.
Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo tam właśnie producent umieścił demontowany 750-Wh akumulator Bosch PowerTube, będący częścią systemu Bosch Performance Line CX 250 W. Przejawia się on silnikiem zamontowanym między nogami o wspomaganiu do 25 km/h. To połączenie imponuje samym zasięgiem, który wynosi ponoć 175 km na jednym ładowaniu.
Czytaj też: Elektryczny silnik rowerowy Biktrix XD jest tak mocny, że wymaga dwóch łańcuchów
Będąc już przy układzie napędowym, nie sposób nie wspomnieć o kolejnych powodach wysokiej ceny, a mianowicie pasku Gates CDX z włókna węglowego, który wprawdzie uniemożliwia stosowanie tradycyjnych przerzutek, ale na szczęście w tylnej piaście 29-calowych obręczy znajduje się wewnętrzny system przerzutek Enviolo Trekking. Wysoką cenę podkreślają też hydrauliczne hamulce tarczowe Magura CT z dwutłokowymi zaciskami.
Czytaj też: Oto La City od Motion Engineering, czyli rowerowy jednostronny widelec amortyzowany
Osprzęt uzupełnia kontroler Kiox 300, zintegrowane oświetlenie, umieszczony z tyłu radar Garmin, który ostrzega rowerzystę przed zbliżającymi się pojazdami, a jak widać na samych zdjęciach, producent nie zapomniał także o błotnikach, podpórce oraz solidnym bagażniku o wytrzymałości do 25 kg. Za podbicie poziomu komfortu odpowiada z kolei skromny, bo 50 mm amortyzator(ek) między widelcem, a ramą.