Elektryczny rower Blix Ultra ma być jednośladem “do wszystkiego”, dzięki swojej szeroko zakrojonej utylitarności
Elektryczny rower Blix Ultra jest dla producenta wyjątkowy, bo to pierwszy terenowy rower marki z grubymi oponami (4 cale). Daleko mu jednak do modeli z niższej półki, które momentami więcej tracą na tych grubych oponach niż zyskują, przez to, że jazda z ich wykorzystaniem wymaga większej siły. To, w przypadku ebike, przekłada się bezpośrednio na wydajność oraz zasięg na jednym ładowaniu. Rozwiązanie? Zastosować mocniejszy silnik i pojemniejszy akumulator.
Czytaj też: Nie każdy rowerzysta potrzebuje potężnego silnika i FreeFlow jest na to odpowiedzią
Nic więc dziwnego, że Blix Ultra w piaście tylnego koła dzierży silnik elektryczny o mocy 750 watów (ponoć 1350 watów tej szczytowej), który wytwarza moment obrotowy o wartości 90 Nm. Te praktycznie dwa konie mechaniczne sprawiają, że rower może rozpędzać się do 45 km/h przy wspomaganiu pedałowania lub do 32 km/h wyłącznie z użyciem dźwigni przepustnicy (tak – w Europie na Blix Ultra nie ma co liczyć).
Za zasilenie tego silnika odpowiada albo pojedynczy, albo podwójny zestaw akumulatorów 48V/14,5 Ah, co w przypadku tego drugiego wariantu (odpowiednio droższego), zapewnia łącznie 1344 Wh pojemności i tym samym 130 km zasięgu na jednym ładowaniu. Przy wykorzystaniu tego roweru z całym jego dobrodziejstwem inwentarza (możliwości transportu 68 kg ładunku z tyłu i 23 kg z przodu), ten zasięg odpowiednio spadnie.
Czytaj też: Wielki akumulator i równie wielka moc. Oto Ariel Rider Kepler jako trekkingowy rower na grubych oponach
Firma reklamuje jednak Blix Ultra jako rower stricte utylitarny, za sprawą jego modułowej konstrukcji, dzięki której rowerzyści mogą korzystać z rodzaju akcesoria do przewozu ładunków. Inne elementy roweru? Hydrauliczne hamulce tarczowe, przedni widelec amortyzowany o skoku 80 mm, ośmiobiegowa przekładnia, wsparcie aplikacji na smartfona i reflektor 80-Lux.
Koncepcja roweru Ultra polegała na zaprojektowaniu terenowego roweru elektrycznego, który jest wystarczająco praktyczny, aby zmieścić się w ciągu dnia, wspierając naszą misję włączania zdrowia i aktywności do codziennego życia. Jest to najbardziej sprawny i wszechstronny rower elektryczny, jaki zbudowaliśmy, który wniesie do oferty wiele wartości i różnic– wyjaśnia założyciel i dyrektor generalny Pontus Malmberg.
Czytaj też: Oto nowy silnik dla elektrycznych rowerów. Bafang M510 nie rezygnuje z mocy mimo swojej lekkości
Wiemy, że rower Blix Ultra jest obecnie sprzedawany w ramach zamówień przedpremierowych, a jego wysyłka ma się rozpocząć w lipcu tego roku. Cena? 1999 dolarów za wersję z jednym akumulatorem i 2399$ za wersję z dwoma, czyli kolejno 8500 i 10200 zł.