Chiny zaciskają pętlę na gamingu. Tym razem oberwie się streamingowi gier wideo

Bycie graczem, wydawcą lub producentem gier w Chinach nie jest drogą usłaną różami. Twórcy i dystrybutorzy muszę mierzyć się z cenzurą, a młodsi gracze z ograniczeniami i choć mogłoby się wydawać, że po całej masie zasłyszanych do tej pory wiadomości na temat rynku gier w Chinach nic już nas nie zaskoczy, to państwo nieoczekiwanie ponownie zacisnęło pętle na gamingu. Rzadko egzekwowane do tej pory prawo przeznaczone streamingowi gier wideo będzie teraz znacznie częściej wykorzystywane.
Chiny zaciskają pętlę na gamingu, streamingowi gier wideo
Chiny zaciskają pętlę na gamingu, streamingowi gier wideo

W Chinach gry muszą być szeroko cenzurowane względem tego, co dopuszcza się do mas w USA czy Europie. Tyczy się to nie tylko sprzedawanych tytułów, ale też transmisji z gry

Rząd Chin poinformował o rozpoczęciu aktywnego egzekwowania przepisów, które zabraniają transmitowania na żywo nieautoryzowanych gier. Ponoć Krajowa Administracja Radia i Telewizji oświadczyła w zeszły piątek, że wszystkie platformy internetowe mają “surowy zakaz” transmitowania na żywo gier, które nie zostały zatwierdzone przez rząd. Dla jasności – gry w Chinach zawsze wymagały licencji, zanim mogły być dystrybuowane lub dostępne do streamowania podczas transmisji na żywo, ale do tej pory ta druga kwestia była nieco pomijana.

Czytaj też: Chiński procesor Yitian 710 już dostępny. Alibaba zdradziła szczegóły oferty

To sprawiło, że oficjalnie niedopuszczona do sprzedaży w Chinach gra Elden Ring i tak była popularna na terenie kraju. Wedle analityka branży gier wideo, Daniela Ahmada, ta najnowsza gra od FromSoftware w pierwszym tygodniu od premiery przyciągała średnio 17 milionów widzów przed ekrany każdego dnia.

Czytaj też: Wydajność mobilnego Core 13. generacji wyciekła. Wszystko co musicie wiedzieć o Raptor Lake [Aktualizacja]

Zaciśnięcie tej pętli na szyjach streamerów w Chinach sprawi, że dostęp do transmisji tego typu będzie znacznie bardziej utrudniony. Powód takich decyzji jest taki sam, jak w przypadku wcześniejszych ograniczeń nakładanych przez chińską administrację. Oficjalnie wspomniana Krajowa Administracja Radia i Telewizji argumentowała m.in. zeszłoroczny limit trzech godzin grania w gry wideo przez dzieci dążeniem do ochrony najmłodszych od uzależnień.