Z nowego raportu wynika, że sprzedaż smartfonów w Chinach w 1Q2022 mocno spadła w porównaniu z 2021 rokiem
W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano w Chinach łącznie 74,2 mln smartfonów. Liczba sama w sobie duża, jednak jeśli zestawimy ją z analogicznym okresem z 2021 roku (gdzie, jak dobrze pamiętamy, nadal byliśmy w środku pandemii), spadek wynosi aż 14%. To jednak nie dziwi, bo o ile w Polsce czy w innych krajach naszej części świata pandemia ustąpiła, tak w Chinach nadal trzyma się świetnie i powoduje kolejne blokady.
Czytaj też: OnePlus 10R oficjalnie. Na pokładzie ultraszybkie ładowanie 150 W. Zadebiutował też Nord CE 2 Lite 5G
Jeśli zerkniemy zaś na wyniki poszczególnych firm, zestawione przez Counterpoint z poprzednim rokiem, zauważyć można sporo spadków, ale i wzrosty sprzedaży. Na pierwsze miejsce na rodzimym rynku wysunęło się vivo, które pomimo 21,3% spadku w porównaniu z poprzednim rokiem, przebiło sprzedaż notowaną przez OPPO (spadek o 31,2%). Na trzecim miejscu znalazło się Apple, które zanotowało wzrost sprzedaży o 4,4%, sięgając 17,9% ogólnej sprzedaży na chińskim rynku.
Czytaj też: Apple chwali się rekordowym kwartałem, choć nie każdy sprzęt sprzedawał się idealnie
Jednak najlepszym wynikiem może pochwalić się marka Honor. W IQ2021 mająca zaledwie 5,5% udziałów w sprzedaży w Chinach, teraz osiągnęła poziom 16,9%, notując wzrost o prawie 167%. Drugim rekordzistą tego zestawienia jest Huawei, choć w tym przypadku mowa nie o wielkim wzroście, a o ogromnym spadku, bo z 15% na 6,2%. Za sukcesem marki Honor soi głównie seria Honor 60 i X30, które sprzedają się naprawdę świetnie.
Czytaj też: Huawei wprowadza na rynek swój flagowy smartwatch. Oto Huawei Watch GT 3 Pro
Wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku pokazują też, że konsumenci niechętnie sięgają poskładane smartfony premium. Choć tych w ostatnim czasie znacznie przybyło na rynku, to ich wysoka cena zdecydowanie nie sprzyja masowej sprzedaży. Jak podaje Counterpoint sprzedaż tych urządzeń stanowiła mniej niż 1% wszystkich sprzedanych smartfonów.