Sporo osób, kiedy już znajdzie odpowiadającą im markę smartfonów, trochę z nią zostaje. Dotyczy to zarówno urządzeń z Androidem, jak i oczywiście iOS. Apple zresztą ma naprawdę wiernych klientów, bo nie bez powodu niektórzy mówią, że “po iPhone’ach nie sięgną po inne smartfony”. Pokazują to zresztą najnowsze dane pochodzące prosto od firmy Wave7, która przeprowadził ankietę wśród operatorów telefonicznych.
Czytaj też: Tani iPad 10 ma zadebiutować jesienią. Na pokładzie kilka ulepszeń z USB-C na czele
Trudno się w zasadzie temu dziwić. Apple jest czołowym dostawcą smartfonów (i nie tylko) na świecie. Oferuje spójny ekosystem urządzeń, bo w ramach jednej marki każdy wybierany sprzęt będzie “pasował” do innego, także pod względem oprogramowania. Nie trzeba zmagać się z kompatybilnością czy nauką obsługi nowych nakładek.
Te pokazują, że jeśli chodzi o zmianę producenta czy oprogramowania, najchętniej wybierane są produkty Apple
Wedle raportu, aż 73% osób, które decydują się na zmianę pomiędzy dwoma markami smartfonów, przerzuca się na Apple. Na sprzęty Samsunga, który przecież przoduje w sprzedaży smartfonów na świecie, w takim wypadku decyduje się zaledwie 16% klientów. To naprawdę kolosalna różnica.
Czytaj też: Motorola RAZR 3 może zachwycić nas nie tylko specyfikacją, ale również ceną
A jak to wygląda w przypadku oprogramowania? Cóż, wedle operatorów, zaledwie 5% klientów przerzuca się z iOS na Androida, zaś w odwrotną stronę ten wynik wyniósł 43%. Natomiast 51% uważa, że podział był mniej więcej równy, a tę rozbieżność można wytłumaczyć silną rozpoznawalnością marki Apple, która sprawia, że zmiana jest bardziej oczywista.
Czytaj też: Samsung Galaxy S22 FE może nigdy nie ujrzeć światła dziennego
Wśród operatorów również można mówić o dominacji Apple. iPhone odnotował 66-procentowy udział w rynku AT&T, 60-procentowy w Verizon i 57-procentowy w T-Mobile. Nie przedstawiono nam danych z ubiegłych lat, ale mówi się, że to znaczny wzrost sprzedaży. Jeśli chodzi o konkretne modele, to tutaj zdecydowanie przoduje seria iPhone 13, zwłaszcza model podstawowy i Pro Max. Dane pokazują też, że iPhone 13 Mini i iPhone SE 3 sprzedawały się słabo, bo poniżej 2 procent udziałów w rynku.