Apple daje więcej czasu na naprawę problemów z dźwiękiem w iPhone’ach 12 i 12 Pro
Można narzekać na ceny sprzętów Apple, jednak trudno zaprzeczyć temu, że większość osób, które sięgają po urządzenia z nadgryzionym jabłkiem, raczej nie ma na co narzekać. Zwłaszcza w kwestii serwisu, który jest kompleksowy i bardzo dopracowany. Nowa decyzja firmy tylko potwierdza, że dla Apple ważne są zarówno starsze urządzenia, jak i te nowsze.
Czytaj też: Już wiemy, kiedy zadebiutuje seria Huawei Mate 50
Mowa o modelach iPhone 12 i iPhone 12 Pro, czyli już prawie dwuletnich ex-flagowcach, u których wykryto problemy z dźwiękiem. Nie jest to świeża sprawa, bo usterkę wykryto już w ubiegłym roku, a ma ona swoją bezpośrednią przyczynę w głośniku. Chodzi dokładnie o to, że w niektórych (mowa o niewielkim odsetku tych dwóch modeli) pojawiają się problemy z dźwiękiem, które spowodowane są ewentualnym uszkodzeniem w module słuchawki. Z tego powodu, podczas rozmów telefonicznych może zdarzać się utrata dźwięku. Wedle informacji dotyczy to modeli wyprodukowanych od października 2022 do kwietnia 2021 roku.
Czytaj też: Motorola zdradza, które smartfony dostaną aktualizację do Androida 13
Urządzenia, które spełniają powyższe, wymagania mogą zostać naprawione w Autoryzowanym Serwisie Apple bez żadnych dodatkowych opłat. W ubiegłym roku, kiedy wykryto ten problem, Apple dało użytkownikom dwa lata od daty zakupu urządzenia. Teraz jednak, jak donosi serwis MacRumors okres ten został wydłużony do trzech lat i co istotne, dotyczy to całego świata, a nie tylko wybranych rynków.
Czytaj też: OmniVision ogłasza drugą generację swojego 200-megapikselowego aparatu
Jeśli więc macie iPhone’a 12 lub iPhone’a 12 Pro (wyprodukowanego we wspomnianym wyżej okresie) i zauważyliście w nim problemy z dźwiękiem, śmiało możecie udać się do serwisu — za naprawę usterki nie zapłacicie nic, a będziecie dłużej mogli korzystać ze swojego smartfona.