AT-802U Sky Warded to nowe samoloty amerykańskich specjalsów
AT-802U Sky Warded to samoloty uderzeniowe, które nabyto w ramach programu Armed Overwatch i które mają zaspokoić zapotrzebowanie SOCOM na wytrzymały jednosilnikowy, stałopłatowy system lotniczy z załogą w przystępnej cenie. W praktyce będzie realizował misje wsparcia powietrznego, precyzyjnego uderzania, przeprowadzania obserwacji i rozpoznania i nawet platformy do koordynowania ruchu lotniczego lub samego uderzenia.
Czytaj też: Żołnierze będą rozmawiać z dronami. Izrael opracowuje już technologię
Ważną częścią naszej strategii Trusted Disruptor jest dokładne wsłuchiwanie się w potrzeby dowódców bojowych i reagowanie szybciej na ewoluujące zagrożenia. Chcemy dostarczać operatorom specjalnym USA zmieniające grę, modułowe rozwiązania do ich najtrudniejszych misji, a [samolot] Sky Warden właśnie to robi– powiedział Christopher E. Kubasik, przewodniczący i dyrektor generalny L3Harris.
Czytaj też: Oto rosyjski BTR-90. Transporter opancerzony, który jest bojowym wozem piechoty
Jednak w rzeczywistości nowe samoloty amerykańskich specjalsów nadal nie istnieją nawet na kartach projektowych, jeśli idzie o finalną wersję. L3Harris ma jednocześnie nadzieję, że w ciągu około sześciu miesięcy szybko zmodyfikuje prototypowy demonstrator samolotu, który powstał w lecie ubiegłego roku do konfiguracji produkcyjnej i przeprowadzi testy uzbrojenia. Jak widać powyżej, jego projekt robi wrażenie za sprawą całej masy modułów uzbrojenia i obserwacji.
Projekt Sky Warden odzwierciedla nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo narodowe Ameryki, a AT-802U będzie wyposażony we wszystko, czego nauczyliśmy się produkując samoloty przez ostatnie 46 lat– powiedział Jim Hirsch, prezes Air Tractor, Inc.
Czytaj też: Nauka na rosyjskich porażkach. Amerykańskie wojsko patrzy na „drugą potęgę świata” i wyciąga wnioski
Finalnie produkcja nowych, w pełni zmodyfikowanych oraz skonfigurowanych do misji samolotów rozpocznie się w 2023 roku w centrum modyfikacji L3Harris w Tulsa po wstępnej produkcji w zakładzie produkcji samolotów Air Tractor w Texasie. W praktyce jednak gotowy do produkcji samolot będzie można dostosować do różnych wymagań misji.