Bank Pocztowy zapewnia, że cały proces podpisania umowy, otwarcia konta oraz zamówienia karty płatniczej zajmuje zaledwie kilkanaście minut. Do weryfikacji tożsamości klienta używana jest tzw. otwarta bankowość, w szczególności usługa AIS. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, podpisanie umowy odbywa się za pomocą podpisu elektronicznego.
Wszystkie dokumenty, które podpisujemy w procesie składania wniosku o rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lądują potem na naszej poczcie elektronicznej
Przy okazji otwierania konta Bank Pocztowy oferuje możliwość zamówienia dowolnej karty debetowej. W formie wirtualnej karta dostępna będzie w bankowości internetowej i mobilnej praktycznie od razu.Fizyczną kartę z zabezpieczeniami biometrycznymi dostarczy do domu kurier Pocztex.
Weryfikacja tożsamości klienta odbywa się za pomocą usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS – ang. Account Information Service). Została ona wprowadzona do polskiego porządku prawnego za sprawą tzw. otwartej bankowości, m.in. przez dyrektywę PSD II, regulującą rynek usług płatniczych w krajach Unii Europejskiej.
W I kwartale br. już 35,6 mln Polaków posiadało ROR. Obserwujemy także, że coraz więcej klientów posiada kilka kont osobistych, co ułatwia np. obsługę pożyczek zaciągniętych w różnych miejscach lub korzystanie z najatrakcyjniejszych produktów w kilku bankach – mówi Rafał Gawroński, Dyrektor Zarządzający Pionem Biznesu i Sprzedaży Banku Pocztowego.
Czytaj też: W najnowszej wersji IKO można wziąć kredyt nawet bez konta w PKO Banku Polskim
Do wprowadzenia możliwości zdalnego zakładania konta Bank Pocztowy skorzystał z pomocy partnerów technologicznych. Firma Savangard odpowiedzialna jest za samą usługę AIS, natomiast to konsorcjum spółek Digital Gateways i Autenti wzięło na siebie wdrożenie podpisu elektronicznego.