Elektryczne rowery sX1 od Buddy Bike
Elektryczne rowery sX1 od Buddy Bike same w sobie są intrygującą mieszanką elektrycznego roweru miejskiego i górskiego. Nacisk na miejski charakter jest jednak w tym projekcie ważniejszy, co potwierdza nisko zawieszona rama i sztywny przedni widelec. Sama rama stworzona we współpracy Eker Design jest z kolei wykonana z włókna węglowego i to takiego, które nadaje się do recyklingu, ale firma nie zdradza, jak ma zamiar rzeczywiście wykorzystywać ten materiał ponownie w razie poważnego uszkodzenia.
Czytaj też: To nie elektryczny rower, a potężna bestia. Frey Beast imponuje silnikiem i akumulatorem

Przechodząc do wyposażenia, od razu rzucają się w oczy hydrauliczne hamulce, sporej wielkości amortyzator pod siodełkiem, wewnętrzne prowadzenie okablowania, szalenie płaskie platformy pedał z licznymi wypustkami oraz brak łańcucha. W jego miejscu znalazł się pasek z włókna węglowego, obiecujący wyższą wytrzymałość i praktycznie zerowe potrzeby konserwacji za cenę braku przerzutek zewnętrznych i przymus wykorzystywania tych wewnętrznych. Ciekawą decyzją było też postawienie na 29-calowe obręcze, które pozwalają tym rowerom pokonywać nierówności i niedoskonałości drogi ze względną łatwością.

Czytaj też: Cichy i pływa z zawrotną prędkością. V32 to najszybszy na świecie elektryczny katamaran
Przechodząc do najważniejszego, ten elektryczny rower z segmentu premium może być dodatkowo skonfigurowany z trzema różnymi silnikami i dwoma akumulatorami (450- lub 650-Wh) o nieznanym zasięgu. Firma najbardziej chwali się wersją sX1 z silnikiem Sachs o napędzie pośrednim i 112-Nm momencie obrotowym, ale klient może też wybrać silnik Bosch lub Bafang. Ceny wahają się od około 5000 do 7000 dolarów (od 23500 do 33000 zł).