PayPo jest usługą finansową typu BNPL (Buy Now, Pay Later). To tzw. odroczona płatność – metoda regulowania płatności za zakupy internetowe z odroczeniem zapłaty, zazwyczaj o 30 dni. Jest oferowana zarówno przez banki, jak i instytucje pożyczkowe. W Polsce sektor BNPL stanowi już 10% rynku pożyczkowego.
Wersja mobilna PayPo to przede wszystkim możliwość potwierdzania zakupów online jednym kliknięciem. Co ciekawe, działa również w wybranych sklepach stacjonarnych (obecnie tylko w CCC i Half Price). W takiej sytuacji wyświetlamy kod generowany w aplikacji, który jest następnie skanowany w sklepie podczas finalizacji transakcji.
Aby dokonać płatności za zakupy nie trzeba się już logować się do panelu PayPo. Wystarczy skorzystać z nowej aplikacji mobilnej
Z poziomu aplikacji mobilnej możemy również monitorować wszystkie dotychczasowe transakcje zrealizowane z pomocą PayPo. Błyskawicznie sprawdzimy swój limit zakupowy oraz harmonogram spłat ratalnych, a także dokonamy ewentualnego zwrotu. Możliwa jest również spłata należności za zakupy lub pojedynczej raty.
Czytaj też: Płatności online w Polsce. Tradycyjne przelewy powoli odchodzą do lamusa. Co zamiast nich?
Rynek BNPL w Polsce dynamicznie się rozwija, a wiele na nim może zmienić zgoda UOKiK na oferowanie płatności odroczonych w systemie BLIK. Według niedawnego badania Tpay, pod względem popularności wśród użytkowników płatności online, BLIK nie ma sobie równych.
Wniosek w tej sprawie został niedawno złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard. PayPo App w wersji dla smartfonów z Androidem oraz iOS można już pobierać z oficjalnych sklepów z aplikacjami – Google Play oraz App Store.