Udogodnienia widoczne dla użytkowników Pekao24 oraz aplikacji mobilnej PeoPay dotyczą w pierwszej kolejności prezentacji płatności zaplanowanych, czyli tych oczekujących na wykonanie oraz tych, których nie udało się zrealizować (płatności niezrealizowane). Niektóre niezrealizowane transakcje można od razu ponowić lub odrzucić.
Zadbano również o lepszą prezentację płatności sugerowanych, czyli tych, które są regularnie wykonywane, a bank podpowiada kolejne terminy ich realizacji oraz sposób ich zautomatyzowania. Dzięki temu rachunki będą płacić się same, np. w postaci polecenia zapłaty lub zlecenia stałego.
Funkcja nadchodzących płatności opiera się na matematycznym modelu, w którym transakcje płatnicze analizuje się pod względem reguł powtarzalności i cykliczności
Bank Pekao dodał ponadto prezentację płatności subskrypcyjnych, czyli płatności realizowanych z karty kredytowej klienta za zakup odnawialnych usług lub produktów z kategorii rozrywki (Netflix, Spotify, ViaPlay), wiedzy (prenumeraty czasopism) czy zdrowia (karnety Fitness & Gym, basen, diety pudełkowe).
Prezentacja nadchodzących płatności – poprzez pokazanie wszystkich rodzajów zaplanowanych, a także tych niezrealizowanych płatności – pozwoli klientom, w prosty i intuicyjny sposób, zadbać o swoją płynność finansową – powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.
Czytaj też: Bank Pekao oferuje pakiet atrakcyjnych promocji. Do zgarnięcia bonus o wartości 350 zł
W Pekao24 i PeoPay można też teraz aktywować nowe powiadomienia o wpływie na konto (np. wynagrodzenia lub pieniędzy od znajomego) w formie SMS-a lub bezpłatnego pusha.