Google ma kilka sposobów na zachęcanie do wykupienia subskrypcji YouTube Premium i wszystkie są dość nachalne. Na szczęście jednym z nich nie będzie ograniczenie dostępu do treści 4K
YouTube Premium, choć daje możliwość oglądania treści bez reklam i korzystania np. z YouTube Music, nie jest aż tak popularne, jak chciałoby tego Google. Firma musi więc kombinować, by zachęcić użytkowników do sięgnięcia po portfel. Tutaj sposobów jest kilka — darmowe miesiące, banery reklamowe i jeszcze więcej niemożliwych do pominięcia reklam. Nie są to zbyt skuteczne metody, dlatego na początku miesiąca dowiedzieliśmy się, że gigant z Mountain View postanowił sprawdzić, czy zadziała wprowadzenie ograniczeń, a dokładniej ograniczenia dostępu do treści w jakości 4K.
Czytaj też: Nie chcesz już dzielić z kimś konta w serwisie Netflix? Przenieś profil!
U niektórych użytkowników, przy opcji wyboru jakości wideo, pojawiła się adnotacja, że 4K dostępne jest tylko dla użytkowników Premium. Była też opcja przejścia do zakupu subskrypcji. Teraz z kolei dowiedzieliśmy się o wyniku tego eksperymentu. Należy bowiem pamiętać, że sam fakt testowania jakiejś funkcji nie oznacza od razu, że trafi ona do wszystkich — jest to bowiem okres, gdy po prostu sprawdza się, czy w ogóle ma ona sens.
Najwidoczniej (na nasze szczęście) Google doszło do wniosku, że ograniczenie dostępu do treści w 4K sensu nie ma. A przynajmniej na to wskazuje tweet, w którym wprost napisano, że takiego ograniczenia nie będzie. Co poszło nie tak? Takimi informacjami się nie podzielono, ale liczymy, że dzięki temu firma całkowicie porzuciła ten pomysł.