Jeśli korzystasz z dowolnej aplikacji pakietu Office, wkrótce możesz się mocno zdziwić. Wszystkie bowiem wkrótce zmienią się w Microsoft 365 i dostaną nowe logo. Pierwsze zmiany pojawią się na witrynie Office.com w listopadzie, a następnie w styczniu zmiana nazwy obejmie aplikacje pakietu Office dla systemów Windows, iOS i Android.
Na pakiet Microsoft 365 będą się w sumie składać aplikacje Teams, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Loop, Clipchamp, Stream oraz nowy produkt Microsoftu – Designer. Marka Microsoft Office nie wygaszona od razu. Nadal klientom indywidualnym i firmom będą oferowane jednorazowe zakupy pakietu Office w ramach planów Office 2021 i Office LTSC.
Tak jak dotychczas programy wchodzące w skład pakietu Microsoft 365 będzie można kupować osobno, w ramach licencji indywidualnych oraz firmowych
W ramach nowego brandingu Microsoft nie przewiduje się żadnych zmian w cenach swoich usług. Koncern od lat buduje markę, po zmianie nazwy subskrypcji Office 365 na Microsoft 365. Pożegnanie z marką Office wydaje się być naturalną konsekwencją tej strategii, aczkolwiek starszych użytkowników trudno będzie przekonać do zmiany przyzwyczajeń.
Czytaj też: Microsoft porzuci standardy bezpieczeństwa w przeglądarkach. Czy jest się czego bać?
Wyobrażacie sobie używanie nazwy nowej marki w zwykłych rozmowach? “Czy ten komputer ma zainstalowany pakiet Microsoft 365?” zamiast “Czy ten komputer ma zainstalowany pakiet Office?” Pewnie z czasem przyzwyczaimy się do tego, że Office dla Microsoftu to już przeszłość.
Ja tymczasem nadal będę uparcie mówić o pakiecie biurowym per “Office”, czy to się komuś na górze podoba czy nie. Freedom!