Ulepszony bombowiec B-52 na nowym renderze
Pewne jest, że program modernizacji bombowców B-52 obejmie szereg wewnętrznych zmian i uzupełnień, a w tym instalację cyfrowych systemów sterowania silnikami, jak i same silniki. W miejsce Pratt & Whitney TF33 wejdą bowiem nowe F130, co ma zwiększyć zasięg samolotu, poprawić osiągi w terenie, zmniejszyć zużycie paliwa oraz zredukować koszty i obciążenia związane z konserwacją i logistyką. Nowe silniki widać już na renderze, jak również bardzo zmienioną sekcję nosową, pozbawioną teraz pary owiewek, chroniących niegdyś elektro-optyczny system obserwacyjny. W nowej wersji B-52 ich zabraknie, bo zastąpią je nowoczesne kapsuły celownicze (np. Lockheed Martin Sniper) na pylonach pod skrzydłami.
Czytaj też: Chiński myśliwiec J-20 ulepszony. Ma nawet strzelać laserami
Wchodząc w szczegóły, nowe sekcje nosowe w zmodernizowanych B-52 będą również zawierać radary AN/APG-79 z aktywną elektronicznie skanowaną matrycą (AESA) rodem z F/A-18E/F Super Hornet i EA-18G Growler. Zapewni to z marszu okazalszy obszar działania radaru, który może nawet wspomagać namierzanie celów, wojnę elektroniczną i zdolności komunikacyjne. Tego typu ulepszenia prawdopodobnie obniżyłyby opór (zwiększyły profil aerodynamiczny samolotu) i jeszcze bardziej poprawiły efektywność lotu.
Czytaj też: Południowokoreański myśliwiec nowej generacji pokazany publicznie
Pomijając nieokreślone zmiany zewnętrzne, bombowce B-52 mają otrzymać różne wewnętrzne modernizacje i modyfikacje poza tymi bezpośrednio związanymi z pracą silnika. W kokpicie najbardziej znaczącą zmianą jest zastąpienie dużego układu pokręteł w panelu środkowym dwoma dużymi cyfrowymi wyświetlaczami wielofunkcyjnymi (MDF). Wspomagają je dwa dodatkowe mniejsze cyfrowe wyświetlacze MFD, które są zainstalowane w miejscu istniejących jednostek wyświetlających przed pilotem i drugim pilotem.
Inne ulepszenia kokpitu obejmują hybrydowy mechaniczno-cyfrowy system przepustnicy, nowe koncentratory danych (2x), nowy rejestrator błędów w konserwacji silnika, nowy system danych o powietrzu w silniku (oraz) zmodyfikowane panele systemowe, jak również aktualizacje strukturalne, elektryczne, pneumatyczne i hydrauliczne związane z tym wysiłkiem modernizacyjnym– czytamy w oświadczeniu Boeinga dla Air & Space Forces Magazine.
Czytaj też: Tajemniczy chiński dron stealth nagrany niczym UFO. Nigdy wcześniej nie widziano go w locie
Planowane jest również zintegrowanie z B-52 nowego zestawu do walki elektronicznej, aby poprawić ich zdolności obronne i świadomość sytuacyjną, a ogólny stopień zmian ma być tak rozległy, że nazwa tych bombowców może zmienić się na B-52G.