Awaria zewnętrznych aplikacji do Twittera trwa już ponad 24 godziny
Użytkownicy takich aplikacji jak Tweetbot, Twitterrific, Fenix, Talon i Echofon, które umożliwiają dostęp do serwisu, zaczęli w czwartek wieczorem zgłaszać problemy z logowaniem lub nawet brak możliwości zalogowania się na swoje konta na Twitterze. W wielu przypadkach dotyczy to zarówno Androida, jak i iOS. Tymczasem TweetDeck, czyli aplikacja Twittera do zarządzania wieloma kontami działa bez zarzutu na każdej z tych platform.
Co więc się dzieje? Strona stanu interfejsu API z piątku pokazuje, że wszystkie systemy działają, a także, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy nie zarejestrowano żadnych większych problemów.
Skontaktowaliśmy się z Twitterem, aby uzyskać więcej informacji, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi . – ogłosił Tweetbot.
Tymczasem Fenix, choć na iOS zdaje się nadal działać poprawnie, to na Androidzie został zawieszony i to bez żadnego ostrzeżenia ze strony firmy. Powód? Twórca aplikacji, Matteo Villa otrzymał informację, że „naruszył zasady i zasady Twittera” i właśnie dlatego nie można uzyskać dostępu do Fenixa. Twórca usunął więc tymczasowo aplikację z Google Play, by ustalić przyczynę.
Twitter tymczasem nie odniósł się jeszcze oficjalnie do całego zajścia, choć na forum programistów serwisu pojawił się komunikat informujący, że od grudnia użytkownicy napotykają wiele błędów w interfejsie API Twittera dla aplikacji innych firm. To właściwie niczego nie wyjaśnia, bo cały czas nie wiadomo, skąd się te problemy biorą i jak im zaradzić.
Trudno więc powstrzymać się przed spekulacjami, że to może jakiś kolejny wybryk Elona Muska, który postanowił odciąć Twittera od aplikacji zewnętrznych firm. Dlaczego miałby to zrobić? Twitter zarabia na reklamach – we własnej aplikacji i wersji internetowej użytkownikom wyświetlane są posty sponsorowane pomiędzy tweedami osób, które obserwują. Tymczasem w apkach firm trzecich takich reklam nie ma, więc jeśli użytkownicy z nich korzystają, to Twitter na nich nie zarabia.
Oczywiście nadal jest za wcześnie na wysnuwanie jakichkolwiek oskarżeń, bo awaria może być tylko spowodowana jakimiś problemami technicznymi, ale fakt pozostaje faktem – wielu użytkowników nie może zalogować się do serwisu z poziomu innych aplikacji i nie wiadomo, kiedy to będzie możliwe.