Cybertruck może się schować. Ten elektryczny pickup ma 6 kół i niesamowite możliwości

Jeśli myśleliście, że elektryczny pickup Cybertruck od Tesli jest szczytem możliwości w tym sektorze motoryzacyjnym, to patrzcie na to. Podczas Shanghai Auto Show prezentacji doczekał się Cannon CyberPickup 6×6, będący wspólnym dziełem firmy Great Wall Motors oraz Chaojing Motors.
Cybertruck
Cybertruck

Cybertruck Tesli będzie miał kłopot? Elektryczny pickup CyberPickup 6×6 może zagrozić jego pozycji

Zacznijmy może od tego, że mimo potęgi kryjącej się pod nadwoziem pickupa Cannon CyberPickup, Tesla swoim Cybertruckiem zrobiła znacznie więcej medialnego hałasu. Trudno się temu dziwić, bo podczas gdy dzieło Tesli jest całkowicie unikalne, wyróżnia się swoim wyglądem na kilometr i jest całkowicie oddane elektrycznemu, bezemisyjnemu napędowi, Cannon CyberPickup jest w tych kwestiach zupełnie inny.

Czytaj też: Toyota szykuje wyjątkowego pickupa. Wodorowy Hilux powstał z myślą o służbach mundurowych w Europie

Wyglądem przypomina nowego Forda F-150 i Toyotę Tundrę, a więc raczej tradycyjnego pickupa, a nie nowoczesne dzieło nie z tego świata, ale dodatek jednej osi na tyle sprawia, że z takim potworem kierowca zrobi znacznie więcej w terenie, pławiąc się jednocześnie w luksusie i zaawansowanych technologiach, które znalazły się w kabinie. Zwłaszcza że ten pickup niekoniecznie musi być napędzany wyłącznie elektronami.

Czytaj też: Kuchnia wbudowana w elektryczny pickup Rivian R1T zachwyca sposobem integracji

Jak wskazuje pełna nazwa, CyberPickup 6×6 doczekał się sześciu kół, a więc zestawu przeznaczonego głównie do transportowania ciężkich ładunków zwłaszcza w warunkach terenowych. Pomaga mu w tym pięć elektronicznie sterowanych blokad różnicowych, a przede wszystkim jeden z trzech wydajnych rodzajów napędów. Producent zapowiedział bowiem dostępność tego pickupa w wersji z napędem w pełni elektrycznym, spalinowym oraz hybrydowym, który sprowadza się do silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 510 koni mechanicznych i momencie obrotowym 750 Nm, co czyni go jednym z najsilniejszych zelektryfikowanych pickupów na rynku.

Czytaj też: Gdyby A7 i Cybertruck mieli dziecko. Audi Activesphere to niezwykłe auto przyszłości

Zważywszy na obietnicę pięciu blokad różnicowych, model elektryczny z akumulatorem najpewniej będzie wykorzystywał po dwa silniki na tylnych osiach (łącznie cztery) i pojedynczy silnik na przedniej osi, dzięki czemu będzie w stanie zablokować tylne osie poprzez synchronizację podwójnych silników. Są to jednak tylko i wyłącznie domysły, które snujemy głównie z tego powodu, że producent nie ujawnił wszystkich szczegółów na temat CyberPickup 6×6. Dlatego też nie wiemy, kiedy (i czy w ogóle) trafi na rynek i w jakiej cenie będzie dostępny.