Czy Rover UMR 809 to rzeczywiście warty uwagi elektryczny rower miejski?
Debiut zaliczył właśnie elektryczny rower miejski Rover UMR 809, wskrzeszając firmę samochodową, która została założona w 1878 roku i zaczęła produkować samochody w 1901 roku, zyskując popularność na rynku brytyjskim. Nie przetrwała jednak próby czasu i tak oto koncern Tata Motors kupił ją w 2008 roku i teraz popchnął w kierunku rowerów elektrycznych, czego efektem jest nowiutki model UMR 809. To minimalistyczny rower elektryczny z jednobiegowym układem napędowym, który umożliwił zastosowanie paska węglowego w miejscu łańcucha.
Czytaj też: Nowy elektryczny rower Porsche jest dokładnie taki, jak możecie oczekiwać – drogi i wyjątkowy
Rover UMR 809 wykorzystuje silnik w tylnej piaście i zintegrowany w ramie akumulator o mocy 252 watów i 40-Nm momencie obrotowym, pozwalając podejrzeć stan napędu i aktualnej prędkości na wyświetlaczu. To połączenie nie wypada specjalnie rewolucyjnie pod kątem możliwości, bo zasięg tego akumulatora jest oceniany na 50 kilometrów, a prędkość maksymalna wspomagania silnika sięga 25 km/h, ale jako że jest kierowany do głównie miejskich rowerzystów, którzy cenią sobie prostotę, funkcjonalność i przystępną cenę, trudno na niego narzekać.
Czytaj też: Test Eleglide M1 Plus. Czy tani górski rower elektryczny może się podobać?
Tak przynajmniej twierdzi producent, podkreślając purystyczny charakter swojego dzieła. Problem w tym, że w cenie ponad 10000 zł możemy kupić znacznie bardziej zaawansowane e-bike. Nie tylko w kwestii układu napędowego, ale też ogólnego zestawu funkcji, więc firma Rover każe sobie płacić stosunkowo dużo, jak na jednoślad ze wspomaganiem, który wyróżnia się na rynku wyłącznie swoim “puryzmem”, choć i do tego nie jestem przekonany, bo choć akumulatora rzeczywiście w UMR 809 nie widać, to wielką tylną piastę już tak.
Czytaj też: Rift to nie kolejny zwyczajny elektryczny rower, a terenowa bestia
Zwłaszcza że waży stosunkowo dużo, bo aż 21 kilogramów i zdecydowanie tanim nie możemy go nazwać, bo będzie można go kupić za 2499 euro, czyli 11200 zł od 23 czerwca w ramach przeceny z 2899 euro. Jednocześnie warto podkreślić, że w ogólnym rozrachunku rower elektryczny UMR 809 może być dobrym wyborem dla rowerzystów poruszających się głównie w mieście, którzy cenią sobie prostotę, funkcjonalność i przystępną cenę roweru elektrycznego.
PS – po więcej materiałów najwyższej jakości zapraszamy na Focus Technologie. Subskrybuj nasz nowy kanał na YouTubie!