IMX735 – konstrukcja dostosowana do potrzeb samochodów
Najnowszy przetwornik jest rozmiaru 1/1.17″, ma przekątną 13,7 mm i posiada efektywną rozdzielczość 17,42 Mpix, czyli 3017 x 5777 pikseli. Pojedynczy piksel ma rozmiar 2,1 μm, a prędkość rejestracji obrazu sięgać może 45 fps. Układ został wyposażony w nietypowy, poziomy odczyt kolejnymi kolumnami (większość matryc CMOS odczytywana jest pionowo, rząd za rzędem, z wyjątkiem nielicznych sensorów z globalną migawką), który dostosowany został do współpracy i synchronizacji z LiDAR-ami z mechanicznym skanowaniem.
Struktura pikseli zastosowana w IMX735 została opracowana w celu zwiększenia zakresu dynamicznego i redukcji migotania diod LED – przy obu tych funkcjach jednocześnie zakres dynamiczny sięga 106 dB, a przy priorytecie zakresu – aż 130 dB. Tyle wystarczy, by sensor sprawnie pracował nawet pod silne światło słoneczne i by dobrze radził sobie z wysokimi kontrastami.
Ponieważ IMX735 jest urządzeniem przeznaczonym specjalnie do zastosowań samochodowych, przeszedł rygorystyczne testy niezawodności AEC-Q100 klasy 2. Opcjonalnym dodatkiem jest także możliwość uwierzytelniania obrazu z kamery za pomocą algorytmów klucza publicznego. Dzięki temu można potwierdzić, że nagranie pochodzi z konkretnego sensora oraz wykryć ingerencję zarówno w już pozyskany obraz jak i w komunikację sterującą.
IMX nie służy oczywiście do łowienia kozaczących na drodze
Tak zaawansowany układ oczywiście przeznaczony jest do wyższych celów niż nagrywanie wariatów na drogach, choć i tu zapewne świetnie by się spisał – jego zastosowaniem są systemy monitorowania sytuacji na drodze związane z układami autonomicznej lub wspomaganej jazdy. Dzięki wysokiej rozdzielczości i dynamice IMX735 można dokładniej i z większym wyprzedzeniem określić sytuację na drodze, podnosząć w ten sposób bezpieczeństwo.