Jak połączyć rowery górskie z BMX-ami? Swamp Master na to odpowiada
Rower Swamp Master zadebiutował właśnie, jako istne przełomowe osiągnięcie w świecie rowerów BMX, bo takie, które łączy zwinność BMX-ów z wytrzymałością oraz w pewnym stopniu komfortem rowerów górskich. A, jest też reklamowany jako “pierwszy na świecie kompletny rower BMX o pełnym zwieszeniu”, co stanowi znaczący kamień milowy w projektowaniu rowerów. Nie jest to tylko marketingowy bełkot, co zdaje się potwierdzać zarówno charakter Swamp Master, jak i kilka ujęć bezpośrednio z akcji w terenie.
Czytaj też: Akumulator i silnik to przeżytek. Elektryczny rower Anod Hybrid ma jeszcze lepszy napęd
Powstanie tego roweru ma na celu zrewolucjonizowanie doświadczenia BMX szczególnie dla tych, którzy pragną emocji zjazdów połączonych ze zwinnością BMX. Dlatego właśnie Swamp Master posiada solidną, sprzedawaną w jednym rozmiarze ramę ze stali chromowo-molibdenowej 4130, która jest powszechnym materiałem w rowerach BMX, który wyróżnia się wytrzymałością i trwałością. Jej projekt obejmuje przedłużoną górną rurę, zapewniającą w połączeniu z krótszym łańcuchem lepszą kontrolę nad pojazdem, podczas gdy kąt jej główki zapewnia równowagę między zwinnością a stabilnością, co przekłada się na wyższą responsywność.
Czytaj też: Ten elektryczny rower to dzieło sztuki do jazdy w terenie i mieście
Jego unikalna cecha, czyli podwójne zawieszenie, sprowadza się do 100-milimetrowego widelca na przodzie w postaci Manitou Machete JUnit Expert, które to zostało stworzone głównie dla młodszych jeźdźców, ale w tym projekcie specjalnie dostosowane dla dorosłych. Z tyłu rower posiada amortyzator Rockshox Monarch RL, który w świecie BMX jest tak naprawdę unikatem. Wyjątkowość tego modelu podkreśla również specjalnie wykonane siedzenie wraz ze sztycą.
Rower jeździ na wyposażonych w piasty Éclat Exile obręczach Éclat Bondi z oponami Kenda Kaos o wymiarach 20 × 2,6 cala, więc zbyt wielkich nierówności w terenie nie pokona, ale za to będzie stabilnie trzymał się powierzchni. O hamulce możecie z kolei spać spokojnie, bo w grę wchodzą hydrauliczne hamulce tarczowe Bengal Ares 3 z tarczami o średnicy 160 mm, a więc konfiguracja spotykana częściej w rowerach górskich, a nie BMX-ach. Wszystko to przy niskiej, bo 14,5-kilogramowej wadze.
Czytaj też: Ten elektryczny rower porzucił akumulator. Zaraz… że co?!
Unikalność jednak kosztuje, a że Swamp Master to prekursor na rynku, firma Wethepeople mogła zaszaleć z ceną. Dlatego też ten wyjątkowy rower kupimy za 1700… ale nie złotych, a euro, czyli 7400 złotych. Innymi słowy, powinni po niego sięgnąć przede wszystkim ci rowerzyści, którzy wiedzą, jak wykorzystać tego typu sprzęt, nadający się do szeregu aktywności w terenie.