Nowości na temat wdrożenia PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) podał kanał “Moore’s Law is Dead”. Z opublikowanego materiału wideo dowiadujemy się także wielu innych, ciekawych rzeczy, których zadaniem jest wzniesienie poziomu grania na jeszcze wyższy poziom. I trzeba przyznać, ze szykują się duże zmiany na lepsze.
PlayStation 5 Pro zachwyci graficznie
Przeciek mówi nam, że GPU konsoli uzyska możliwości uczenia maszynowego o mocy obliczeniowej 300 TOPS. Dla obliczeń 16-bitowych prędkość obliczeń wyniesie 67 TFLOPS, czyli trzykrotnie więcej niż obecne PS5. Taka moc obliczeniowa sugeruje, że taktowanie GPU wyniesie 2,18 GHz (FP32) lub 2,45 GHz (8-bit). Wyliczenia te oparte są na tym, że GPU będzie miało 64 jednostki obliczeniowe.
Z przecieku dowiadujemy się także, że aktualizacja konsoli nosi nazwę “Trinity Technical Overview”. Zostanie w niej wprowadzona usprawniona wersja TAAU (Temporal Anti Aliasing Upscale). Dzięki temu konsola zyska możliwości takie, jak DLSS od Nvidii czy FSR od AMD – i to z pełnym wsparciem dla HDR. Pozwoli również na obsługę 8K (ale ta rozdzielczość ma dopiero pojawić się w kolejnych aktualizacjach.
Czytaj też: Sony szykuje PlayStation 5 Pro specjalnie na premierę GTA VI?
Nowa technologia w PlayStation 5 Pro umożliwi skalowanie z 1080p do 4K w locie, a biblioteka odpowiedzialna za to działanie wymaga jedynie 250 MB pamięci. Deweloperzy będą mogli wdrażać ją do swoich produkcji dzięki SDK (Software development kit). Samo Sony porównuje swoją technologię do FSR2. Jak będzie naprawdę? O tym przekonamy się dopiero w ostatnim kwartale tego roku, kiedy to konsola z nazwą Pro ma pojawić się na rynku.