Marzenie czy zabawka dla nielicznych? Motocykl Souo S2000 GL zadebiutował
Zwykle naszą uwagę przyciągają albo technologicznie zaawansowane, albo szczególnie szybkie jednoślady, ale tym razem w grę wchodzi coś innego. Motocykl Souo S2000 GL jest wyjątkowy dlatego, że ma więcej cylindrów niż samochody większości z nas, bo jego silnik złożony z dwóch czterocylindrowych jednostek o pojemności litra zapewnia kierowcy dostęp do imponującej 2-litrowej i 8-cylindrowej potęgi. Ta unikalna konfiguracja ma zapewniać aż 400 koni mechanicznych mocy, co czyni Souo S2000 GL jednym z najmocniejszych turystyków dostępnych na rynku.
Czytaj też: Motocyklowa rewolucja. BMW znów zadziwia. Zmieniło jedną rzecz, która była w motocyklach od zawsze


Z jednej strony można mieć obawy co do tego, czy motocykl Souo S2000 GL będzie odpowiednio dobry, jako że to debiut firmy GWM w tym sektorze, ale co do tego możemy być raczej spokojni. Ta firma sprzedała bowiem w 2023 roku aż 1,4 mln pojazdów, a jej wejście na rynek zmotoryzowanych jednośladów jest jedynie dobrze przemyślaną częścią szerszej strategii dywersyfikacji i rozszerzenia obecności rynkowej. Co ciekawe, Souo S2000 GL został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent dla podobnego motocyklu Gold Wing, ale przewyższa go liczbą cylindrów i ponoć również lepszą ośmiobiegową skrzynią DCT oraz funkcją automatycznego parkowania EPB.
Czytaj też: Jednośladowa rewolucja. Pierwszy motocykl na CNG obniży rachunki o 65%


Jedną z wyróżniających cech Souo S2000 GL jest trójwarstwowe przednie zawieszenie z wielostopniową regulacją elektronicznego tłumienia wstrząsów, co stanowi przejaw czerpania z najlepszych aktualnie technologii na rynku motocykli. Nie brakuje też w nim szeregu cennych dodatków pokroju systemu dźwiękowego wyższej jakości, podgrzewanych manetek i siedzenia, elektronicznego hamulca postojowego, automatycznych reflektorów, 12,3-calowego ekranu dotykowego, wykrywaniem martwego pola czy wielkich bagażników o pojemności aż 118 litrów. Dorzucając do tego wspomniane wyróżniki technologiczne, Souo S2000 GL wypada bardzo korzystnie na tle konkurencji pokroju BMW K1600 GT, Indian Pursuit, czy Harley-Davidson Ultra Limited. Przynajmniej na papierze.

Czytaj też: Z Gdańska do Zakopanego i jeszcze dalej. Największy elektryczny motocykl zachwyca zasięgiem
Na chwilę obecną cena Souo S2000 GL nie została ogłoszona, ale biorąc pod uwagę zaawansowane funkcje i potężny silnik, oczekuje się, że będzie raczej droższy niż tańszy.