Nowe samochody “energetyczne” BYD mają rzucić wyzwanie Volkswagenowi i Toyocie
Wspierany przez Warrena Buffetta chiński BYD, zaprezentował dwa nowe pojazdy hybrydowe o imponującym zasięgu aż 2100 km. Te samochody mają przede wszystkim zawalczyć z gigantami motoryzacyjnymi, których fundamenty rynkowe są trudne do skruszenia. Oznacza to również, że znana z elektrycznych modeli firma BYD ma też chęć podbić również segment nieelektryczny. Pamiętajmy, że w Chinach to największy producent elektrycznych samochodów i po ostatnich obniżkach nie zapowiada się na to, że w przyszłości ulegnie to zmianie.
Czytaj też: Ma więcej cylindrów niż twój samochód. Motocykl Souo S2000 GL zaskakuje
Po pokonaniu Tesli teraz firma z Shenzhen zamierza rzucić wyzwanie Volkswagenowi i Toyocie, które utrzymały silne pozycje w Chinach zwłaszcza dzięki swoim ofertom opartym na paliwach kopalnych. Stąd nowości w rodzinie Dynasty i Ocean, czyli dwa średniej wielkości sedany Qin L i Seal 06, które oferują zasięg do 2100 km na pełnym baku. Nie jest to jednak magia, w której elektryczny charakter gra główne skrzypce, bo zamontowany w tych samochodach akumulator zapewnia poniżej 80 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Czytaj też: Samochodowe marzenie stało się rzeczywistością. Tego minivana zapragniesz
Skąd więc tak bierze się te 2100 km zasięgu? Przede wszystkim przez znaczące zużycie paliwa rzędu zaledwie 2,86 litra na 100 km, które znacznie przebija typowe zużycie w hybrydach rzędu około 5 litrów. Oznacza to, że stawiając na nową hybrydę BYD, w ciągu roku na samym paliwie można zaoszczędzić ponad 5300 złotych. Cena obu hybryd w Chinach nie jest z kolei wysoka, bo wynosząc 99800 juanów, jest znacznie niższa od Toyoty Corolli (116800 juanów) czy Volkswagena Sagitara (127900 juanów).
Czytaj też: Mercedes dokonał przełomu. Ten samochód ładował się tak szybko, że w to nie uwierzysz
Tak więc oto wielki powrót BYD do produkcji pojazdów z silnikami na paliwa kopalne można zaliczyć za udany po dwóch latach od odejścia z tego sektora. Oferując hybrydowe modele z ultra-długim zasięgiem, BYD celuje teraz w znaczący udział w rynku, który wciąż należy do tradycyjnych producentów samochodów.