Jabra Elite 10 Gen 2 i Jabra Elite 8 Active Gen 2 kończą historię linii Elite
Zaprezentowane wczoraj słuchawki TWS jeszcze nie są nawet dostępne w sieciach sprzedaży, ale już wiadomo, że producent zamierza sukcesywnie zmniejszać zapasy magazynowe obu modeli, zatem słuchawki najprawdopodobniej dostępne będą do końca roku 2024 – po drodze można spodziewać się zapewne licznych wyprzedaży.
W 2023 r dział produktów konsumenckich przyniósł przychody w wysokości 1 253 mln koron duńskich, z tego linia produktów Elite około 70%, linia produktów Talk około 10%, linia produktów BlueParrott około ~20%. Sprzęt BlueParrott (269 mln koron duńskich w 2023 r.) zostanie, pod względem sprawozdawczości finansowej, przeniesiony do działu Enterprise od 2025 r.
Konkurencja nie śpi
Wycofanie się Jabry z segmentu konsumenckiego to koniec pewnej epoki i zarazem sygnał, że konkurencja staje się coraz bardziej zajadła – z jednej strony widać napływ dobrej jakości, ale znacznie tańszego chińskiego sprzętu audio, a z drugiej strony w segmencie premium widać było nacisk potentatów takich ja Bose, Sony czy Sennheiser w segmencie premium. W ofercie Jabry nie brakowało dobrze ocenianych produktów, ale zarazem zabrakło hitów, które zdołałyby się w tej sytuacji wybronić.
Jabra, co zrozumiałe, zamierza w tej sytuacji skoncentrować się na segmencie profesjonalnym, w którym konkurencja jest mniejsza. Linia sprzętu komunikacyjnego Evolve pozostanie bez zmian (co ciekawe, niektóre produkty w zasadzie nie różnią się sprzętowo od serii Elite), podobnie jak produkty dla graczy oraz profesjonalny sprzęt wspomagający słuch.
Użytkownicy sprzętu Elite i Talk nie muszą się obawiać o to, że pozostaną bez wsparcia – firma nie zamierza wprowadzać nowych modeli, ale będzie jak dotychczas zapewniać pełne wsparcie posiadaczom swoich produktów.
Pełne oświadczenie GN, właściciela marki Jabra, dotyczące wycofania się z rynku konsumenckiego.