ARM rzuca wyzwanie technologiom Nvidii i AMD. Oto superskalowanie ASR

Na komputerach mamy DSLL od Nvidii oraz FidelityFX od AMD. Obie technologie mają za zadanie skalować obraz do najlepszej możliwej rozdzielczości. A tymczasem cichcem wkracza kolejna – ASR od ARM. Jednak w tym przypadku koncentruje się na przeniesieniu gier smartfonowych na wyższy poziom poprzez wykorzystanie DNA AMD FSR 2.
ASR
ASR

ASR to skrót od Accuracy Super Definition. Jest to technologia zwiększania rozdzielczości, która dziedziczy pewne właściwości po… FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) od AMD. Dlaczego? Cóż, odpowiedź jest banalnie prosta – ponieważ AMD udostępniło swoją technologię w modelu open source. Jak widać – przyniosło to efekty.

Jak działa ASR? Czego możemy się spodziewać?

ARM stwierdziło, że wraz z rosnącymi możliwościami smartfonów trzeba dodatkowo uatrakcyjnić cyfrowe rozrywki. Funkcja ASR (Accuracy Super Resolution) to autorskie rozwiązanie, które korzysta z ciekawego sposobu “tymczasowego skalowania”. Polega to na tym, że wykorzystywane są informacje z wielu klatek w celu wygenerowania jednego, znacznie udoskonalonego wyniku. Dziedzictwo FSR 2 pozwoliło na stworzenie podobnego API dla deweloperów, co ułatwi im wdrażanie ASR w różnych aplikacjach i grach.

ARM pokazało pierwsze, wstępne testy wykorzystania technologii ASR w praktyce. Użyty został oczywiście własny procesor graficzny Arm Immortalis-G720, a wyświetlanie obrazu odbywało się w rozdzielczości 2800×1260 px. Jak podaje producent, dzięki ASR pojawiło się aż o 53% więcej klatek na sekundę. Co istotne – używanie ASR nie spowodowało wzrostu temperatury podzespołów.

ASR

Czytaj też: Nadchodzące układy Lunar Lake i Arrow Lake-S ujawnione przez zestawienia CPU-Z. Są jakieś zaskoczenia?

Warto podkreślić, że to dopiero pierwsze testy, a technologia jest cały czas dopracowywana. Nie ma co prawda informacji, kiedy ARM planuje jej wdrożenie, jednakże jeśli wszystko pójdzie dobrze, powinno to nastąpić jeszcze w tym roku. Gry mobilne na pewno dzięki niej zyskają.