Nowy standard w rowerach nadchodzi. Firma Schwalbe jest co do tego pewna

Schwalbe to niemiecki producent, którego nie trzeba przedstawiać żadnemu rowerzyście. Teraz ta firma ogłosiła swój ciekawy plan co do zrewolucjonizowania jednego elementu we wszystkich rowerach i chce uczynić z niego nowy standard.
Nowy standard w rowerach nadchodzi. Firma Schwalbe jest co do tego pewna

Nowy wentyl obiecuje zrewolucjonizować pompowanie opon rowerowych

Firma Schwalbe wprowadziła na rynek pionierski system zaworów o nazwie Clik Valve, który jest zaprojektowany do uproszczenia pompowania opon rowerowych i zwiększenia efektywności przepływu powietrza. Zaprezentowała go na prestiżowej imprezie Eurobike 2024, gdzie zapewniła, że ten właśnie nowy wentyl stanowi znaczący krok naprzód w technologii rowerowej i to do tego stopnia, że ustanowi nowy standard w branży.

Czytaj też: Teraz pokochasz te jednoślady. Chiński gigant wchodzi w rynek rowerów

System Clik Valve jest wynikiem współpracy między firmą Schwalbe a pomysłodawcą, niejakim Johnem Quintaną. Ten doszukał się problemu w aktualnie wykorzystywanych zaworach w dętkach rowerowych podczas obserwowania trudności swoich dzieci, które miały z nimi problem. Dlatego postanowił stworzyć bardziej intuicyjne i przyjazne użytkownikowi rozwiązanie, które dało życie systemowi Clik Valve. Jeśli wierzyć zapewnieniom, ten eliminuje wiele frustracji związanych z tradycyjnymi systemami zaworów (Presta, Schreader, Dunlop), które przy tradycyjnej pompce wymagają od użytkownika naciskanie główki pompki do zaworu. Wedle Schwalbe zapewnienie bezpiecznego połączenia pompka-wentyl nie zawsze jest proste, a usunięcie głowicy pompki może wymagać znacznej siły, co generuje ryzyko urazu. Clik Valve rozwiązuje te problemy.

Czytaj też: Twój rower może być jeszcze bardziej ekologiczny. Nie szukajcie alternatywy, bo po prostu jej nie ma

Innowacyjny design Clik Valve zawiera unikalną głowicę pompki, która łączy się z trzonkiem zaworu już przy minimalnym wysiłku. Delikatne naciśnięcie w dół wydaje słyszalne “kliknięcie”, potwierdzając bezpieczne połączenie za pomocą mechanizmu kulkowego. Zwolnienie głowicy pompki jest równie proste, wymagając jedynie delikatnego pociągnięcia w górę, co wywołuje kolejne kliknięcie, potwierdzające usunięcie pompki z zaworu. Wtedy też zawór nie pozwoli ujść nawet części powietrza, gwarantując utrzymanie wysokiego ciśnienia w oponie.

Co najciekawsze, system Clik Valve jest wszechstronny i może być dostosowany do istniejącego sprzętu. W przypadku zaworów Presta i Dunlop, użytkownicy mogą łatwo ręcznie usunąć rdzeń zaworu i zastąpić go propozycją Schwalbe. Zawory Schraeder (samochodowe) wymagają z kolei adaptera wkręcanego, który może być pozostawiony na miejscu lub usunięty w razie potrzeby posiadania np. kompresora. Czy warto? Jak twierdzi producent, Clik Valve przyda się nawet wtedy, kiedy nie macie problemu z obsługą pompki, bo ponoć zwiększa przepływ powietrza o 50% w porównaniu do zwykłych zaworów Presta i to szczególnie w przypadku opon bezdętkowych. To oznacza, że rowerzyści mogą osiągnąć pożądane ciśnienie w oponach przy połowie wysiłku, co sprawia, że proces pompowania jest szybszy i bardziej efektywny.

Czytaj też: Państwo dopłaci do roweru elektrycznego. Przepraszam bardzo, ile?!

Schwalbe rozpocznie sprzedaż swoich Clik Valve w trzecim kwartale bieżącego roku w cenie 12,99 dolarów za zestaw adapterów i 44,99 dolarów za kompletny zestaw zawierający dwa zawory bezdętkowe Clik i głowicę pompki Clik. Pierwsze miesiące sprzedaży określą, czy ten nowy system Schwalbe może stać się nowym standardem dla zaworów opon rowerowych.