BLIK zyska potężnego zagranicznego partnera? Zyskać mogą wszyscy.

BLIK szturmem zdobył polski rynek płatności, zyskując na nim słuszne uznanie za szybkość i wygodę działania. Popularność BLIKa jest jednak ograniczona do naszego kraju i za granicą korzystanie z niego jest utrudnione, Operator BLIK, Polski Standard Płatności, podjął jednak próby rozszerzenia działania na inne rynki. Od jakiegoś czasu można płacić BLIK-iem zbliżeniowo, za pomocą telefonu, a kolejnym etapem ma być nawiązanie współpracy ze znanym fintechem Revolut.
BLIK zyska potężnego zagranicznego partnera? Zyskać mogą wszyscy.

Na początek BLIK jedynie dla polskich klientów Revoluta

Polski Standard Płatności na rynki zagraniczne patrzy łakomie już od dość dawna. W zeszłym roku BLIK rozszerzył działalność na Rumunię, a w lipcu tego roku także na Słowację.

Blik

O nawiązaniu współpracy między BLIK a Revolutem pisze Rzeczpospolita, a informacje nie zostały oficjalnie potwierdzone. Kooperacja ma być zresztą na bardzo początkowym etapie – takim, w którym ewentualne testy integracji obu usług przeprowadzane są wewnętrznie, pośród pracowników i najbliższych współpracowników. W takim wypadku po początkowych testach nowość trafi do szerszej grupy beta-testerów spośród klientów, a dopiero na koniec zostanie oficjalnie udostępniona wszystkim zainteresowanym. Cały proces może potrwać parę miesięcy, a informator Rzeczpospolitej wprost mówi o dostępności do końca roku.

Serwis Revolut zyskał w Polsce popularność dzięki udostępnieniu wirtualnych i rzeczywistych wielowalutowych kart przedpłaconych, przy których można było płacić nawet w egzotycznych walutach bez ogromnych kosztów przewalutowania w bankach lub u operatora kart. Z biegiem czasu obrósł w inne usługi i obecnie można nim w zasadzie całkowicie zastąpić typowe konto bankowe.

Co mogą zyskać klienci na integracji z Revolutem? Jak donosi Rzeczpospolita, użytkownicy (początkowo tylko polscy) zyskaliby dostęp do płatności z użyciem kodów BLIK i do przelewów mobilnych. A że Polska jest dla Revoluta trzecim co do wielkości rynkiem (3,5 mln użytkowników z ogólnej liczby 45 mln), a BLIK ma 16 mln użytkowników, sukces eksperymentu może być bardzo korzystny dla wszystkich zainteresowanych.