Mówimy bowiem o 5 minutach, po których wyposażony w tę baterię samochód elektryczny będzie mógł przejechać nawet dwieście kilometrów. Opisywane urządzenie stanowi owoc współpracy General Motors oraz CATL. Jest to konstrukcja litowo-żelazowo-fosforanowa przystosowana do ultraszybkiego ładowania 6C.
Czytaj też: Przełomowy wynalazek, który rozwiązuje największy problem aut elektrycznych
Do pełnego naładowania potrzeba zaledwie 10 minut, natomiast połowa tego czasu wystarczy, aby zapewnić sobie około 200-kilometrową jazdę. Jak wynika z udostępnionych informacji, chiński akumulator ma zostać zintegrowany z architekturą akumulatora wysokonapięciowego quasi-900 V firmy Ultium. Stanie się to już w przyszłym roku.
Dlaczego nowa konstrukcja jest tak przełomowa? Wynika to między innymi z faktu, iż wykorzystuje kilka nowych technologii, które sprawiają, że zachodzące procesy chemiczne są bardziej wydajne i niezawodne. Poza tym osoby związane z projektem zwracają uwagę na nowatorskie podejście do elektrolitu, zwiększające przewodnictwo jonowe, zmniejszące lepkość elektrolitu i wspomagające desolwatację jonów litu w ogniwie akumulatora.
Akumulator zaprojektowany w Chinach wymaga zaledwie pięciu minut ładowania, aby można go było wykorzystać do przejechania trasy o długości 200 kilometrów
Postępy zachodzące w ostatnich miesiącach i latach w dziedzinie elektrycznych samochodów są naprawdę imponujące. Chodzi zarówno o akumulatory – zyskujące na pojemności i podlegające znacznie szybszemu ładowaniu – jak i działania mające na celu na przykład wzmocnienie konstrukcji takich aut przy jednoczesnym ograniczeniu ich masy.
Czytaj też: Akumulatory w elektrykach pożyją dłużej, niż same auta? Interesujące wyniki raportu
Wszyscy zainteresowani tym nowym chińskim akumulatorem – w szczególności zamontowanym w jednym z tamtejszych elektryków – będą musieli uzbroić się w nieco cierpliwości: aż do przyszłego roku. Niewiadomą pozostaje cena, ale znając realia chińskiego rynku motoryzacyjnego możemy się spodziewać, że nie będzie ona szokująco wysoka.