Rewolucja na rynku moto. Nowy fotoprzekaźnik zapewnia nie tylko szybsze ładowanie elektryków

Przedstawiciele firmy Toshiba zaprezentowali informacje na temat nowego fotoprzekaźnika. Model TLX9152M jest w stanie obsługiwać napięcie dochodzące do 900V, a jego wdrożenie zapewnia szereg korzyści.
Rewolucja na rynku moto. Nowy fotoprzekaźnik zapewnia nie tylko szybsze ładowanie elektryków

Fotoprzekaźniki są alternatywą dla przekaźników sygnałowych. Pozbawione ruchomych styków, sprawdzają się znacznie lepiej od swoich mechanicznych odpowiedników – szczególnie w długofalowej perspektywie. Urządzenie zaprojektowane przez inżynierów związanych z Toshibą ma dodatkowo zapewniać inne zalety.

Czytaj też: Z Polski nad Adriatyk na jednym ładowaniu. Elektryk od Hyundaia zachwyca możliwościami

TLX9152M działa nawet przy napięciu rzędu 900V, dzięki czemu możliwości jego zastosowania jest kilka. Sprawdzi się zarówno w mniejszych, jak i większych pojazdach. Jak przekonują osoby związane z tym projektem, zapewnia on wysoki poziom bezpieczeństwa i oferuje świetną wydajność.

To z kolei toruje drogę w kierunku rozwoju elektryków przystosowanych do szybkiego ładowania. Kolejnym aspektem jest zwiększony zasięg ich jazdy. Obie te kwestie były bez wątpienia problematyczne i często poruszane przez przeciwników tego typu pojazdów. Dokonania Japończyków powinny zapewnić ich zwolennikom nowe argumenty w dyskusji.

Fotoprzekaźnik zaprojektowany przez firmę Toshiba zapewnia szybsze ładowanie elektryków i zwiększony zasięg ich jazdy

Podwyższona wydajność akumulatora jest możliwa dzięki śledzeniu stanu jego naładowania oraz stworzeniu skutecznej izolacji między tym urządzeniem a resztą auta. Za wspomniane śledzenie odpowiada system zarządzania akumulatorem, który do działania przy wysokich napięciach potrzebuje niezawodnych fotoprzekaźników przystosowanych do pracy w takich warunkach. 

Co istotne, w układach akumulatorowych wytrzymałość przekaźnika musi być około dwukrotnie wyższa. Innymi słowy, kiedy układ działa przy napięciu rzędu 400V, to sam fotoprzekaźnik musi być przystosowany do napięć przekraczających 800V. W tym przypadku istnieje taka możliwość, ponieważ w czasie testów sprawdzono jego gotowość do działania przy napięciu wynoszącym 900V. 

Czytaj też: Chiny gaszą światło. Wymyślna folia z grafenu robi z akumulatorów coś niebywałego

Możliwość szybkiego ładowania akumulatorów z pewnością zostanie wykorzystana przez japońską firmę. Niedawno poinformowała ona o powstaniu prototypu autobusu elektrycznego zasilanego bateriami, które mogą zostać naładowane do 80% w ciągu zaledwie 10 minut. Przystosowane do wdrożenia zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych, działają w temperaturach z zakresu od -30 do +60 stopni Celsjusza.