Swytch zmienia zasady gry. Nowy e-bike w cenie zestawu do konwersji

Firma Swytch podbiła przed kilkoma laty rynek, oferując proste w instalacji i stosunkowo tanie zestawy do przerabiania swoich elektrycznych rowerów. Niedawno postanowiła je odświeżyć, ale przy okazji zapowiedziała też coś specjalnego – swój pierwszy e-bike o nazwie Go Bike.
Swytch zmienia zasady gry. Nowy e-bike w cenie zestawu do konwersji

Swytch chce podbić rynek elektrycznych rowerów swoim tanim Go Bike

Zacznijmy od tego, że brytyjska firma Swytch Bike, znana przede wszystkim ze swoich zestawów do konwersji rowerów na e-bike, które są bardzo łatwo “odwracalne”, wprowadziła na rynek nowy zestaw do konwersji Swytch Max+. Ten bazuje na koncepcji oryginalnego modelu Air, ale wprowadza do niego kilka istotnych usprawnień, a to szczególnie w zakresie pojemności akumulatora, a tym samym maksymalnego zasięgu. Jest bowiem dostępny w wersji Max+ o zasięgu od 48 do 64 km oraz Max++ o zasięgu do 97 km, czyli zapewnia aż sześciokrotny wzrost zasięgu na jednym ładowaniu w porównaniu do wcześniejszych zestawów Swytch. Jego Power Pack doczekał się oświetlenia oraz portu USB-C, który zapewnia możliwość zamiany akumulatora w tradycyjny powerbank. Wisienką na torcie jest możliwość wybrania silnika albo w przednim, albo w tylnym kole, ale jeszcze więcej emocji wzbudziła premiera dedykowanego e-bike.

Czytaj też: Nowy rower elektryczny eMTB za cenę auta miejskiego – czy warto tyle zapłacić?

Firma Swytch ogłosiła przy okazji premiery Max+ coś znacznie ciekawszego, bo swój pierwszy elektryczny rower o nazwie Go Bike, który trafi na rynek w 2025 roku w cenie 999 funtów brytyjskich, czyli w przeliczeniu 5200 zł. Mowa więc o rzeczywiście tanim e-bike, który został akurat zaprojektowany z myślą o miejskich przejazdach i rowerzystach, którzy traktują jazdę na rowerze w sposób rekreacyjny. Nie liczcie jednak na komponenty z najwyższej półki (widać to po przerzutce Shimano Tourney) czy specjalnie zaawansowane rozwiązania, a na ciekawą podstawę, która sprowadza się do lekkiej aluminiowej ramy, siedmiu przerzutek, hamulców tarczowych, kontrolera z wyświetlaczem OLED na kierownicy oraz demontowalnego akumulatora na ramie.

Czytaj też: Tani i dobry. Budżetowy rower górski powraca na rynek

Firma Swytch podkreśla, że w przeciwieństwie do wielu innych tanich ebike’ów, które mogą być ciężkie i nieporęczne, Go Bike został zaprojektowany tak, aby pozostawał lekki i zwrotny. Tyczy się to zarówno trybu pedałowania, jak i wspomagania elektrycznego. Niestety ten elektryczny rower zadebiutuje na rynku dopiero na początku 2025 roku, zbiegając się z momentem wejścia na rynek nowych zestawów do konwersji.