CD Projekt Red skupia się na przyszłych projektach. Cyberpunk 2077 nie otrzyma update’u dla PS5 Pro
Polski deweloper w odpowiedzi na post użytkownika na X, proszącego o update z oznaczeniem PS5 Pro Enhanced dla Cyberpunka, poinformował, że na ten moment nie planuje patcha dla najnowszej konsoli Sony z dopiskiem „Pro” w nazwie. Skoro najnowsza gra polskiego studia nie dostanie zatem takiej łatki, to ze spokojem można założyć, że Wiedźmina 3 spotka podobny los i przygody Białego Wilka także nie będą wspierać możliwości ulepszonego PlayStation 5.
Czytaj też: Recenzja PlayStation 5 Pro. Ekskluzywny kaprys, który skradł moje serce
Czy jest to zaskakujące? W moim odczuciu absolutnie nie. CD Projekt od dawna mówił, że fabularne rozszerzenie Widmo wolności do Cyberpunka 2077 i ostatni patch wprowadzający między innymi długo zapowiadane metro, a wcześniej next-gen patch do Wiedźmina 3, to ostatnie działania związane z tymi grami. Teraz czas na nowe projekty, których lista jest tak samo długa, jak i ekscytująca, a na grzebanie w kilkuletnich już produkcjach zwyczajnie szkoda czasu. I w pełni rozumiem tę decyzję CDPR.
Czytaj też: Oficjalny mod Cyberpunk 2077 do Opera GX – i Ty zostań netrunnerem
Za dużo dobrego nadchodzi, żeby patrzeć wstecz
CD Projekt Red już dawno zapowiedział, że w planach ma aż trzy nowe gry z uniwersum Wiedźmina:
- Canis Majoris — remake pierwszej części Wiedźmina;
- Project Sirius — bliżej nieokreślona gra multiplayer w uniwersum stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego;
- Project Polaris — najważniejsza i największa z nadchodzących gier z tego uniwersum, która będzie „kolejnym dużym Wiedźminem”.
Czytaj też: Po dwóch latach wróciłem do Night City. Cyberpunk 2077 w końcu dorównał do poziomu oczekiwań
Do tego nadchodzi kontynuacja Cyberpunka 2077, a CD Projekt Red tworzy także całkowicie nowe IP, o którym szczegółów na razie za wiele nie ma — ale polskiemu deweloperowi na tym etapie spokojnie można zaufać. Zdaje się więc, że mając perspektywę takich projektów w (miejmy nadzieję) niedalekiej przyszłości, grzebanie w starych grach, żeby miały ray-tracing i nieco więcej klatek na sekundę na PS5 Pro, jest zwyczajnie stratą czasu.
Źródło: X / Cyberpunk 2077