Kilka miesięcy temu Valve zapowiedziało wprowadzenie swojego własnego oprogramowania do tworzenia klipów wideo z rozgrywek. Było to niejako oczekiwane – mechanizmy wykonywania zrzutów ekranu są już zaimplementowane od dawna. A teraz pojawiają się kolejne funkcje, dzięki którym będzie można uwiecznić swoje cyfrowe przygody.
Steam z rejestracją rozgrywki
Autorskie rozwiązanie Valve jest alternatywą dla oprogramowania firm trzecich, jak choćby OBS Studio czy Action! Dzisiaj wychodzi z wersji beta i jest teraz dostępne we wszystkich grach Steam. Jak reklamuje je producent: “Od przechwytywania najlepszych momentów po dokumentowanie całych kampanii – istnieje wiele sposobów na wykorzystanie tego zupełnie nowego zestawu funkcji”.
Wbudowany zestaw funkcji pozwala graczom na przechwytywanie gier za pomocą nagrywania w tle – czas trwania i poziomy jakości można dostosować dla każdej gry, a dostępny jest również tryb nagrywania na żądanie z ręcznym rozpoczynaniem i zatrzymywaniem. Valve oferuje również opcję powtórki. Umożliwia to użytkownikom Steam szybkie przewijanie i przeglądanie najnowszych nagrań, aby zobaczyć, co wydarzyło się wcześniej w ich grach.
W nagranych klipach można dodawać znaczniki, aby oznaczać ważne momenty podczas zabawy. Niektóre gry już mają oficjalne wsparcie dla osi czasu i znaczników zdarzeń. Tutaj nagranie automatycznie pokazuje ważne zdarzenia, takie jak zabójstwa, a także podkreśla czas spędzony w lobby i menu, aby łatwo usunąć je z klipów. Na razie nie jest jasne, ile gier poza własnymi grami Valve Counter-Strike 2 i Dota 2 obsługuje tę ulepszoną funkcję osi czasu, ale SDK i API są dostępne dla zewnętrznych deweloperów, aby mogli zaimplementować ją w swoich grach.
Czytaj też: Na to czekali gracze. Oto Rodziny na Steam – czyli zabawa dla wszystkich
Valve podkreśla, że “Nagrywanie gier Steam zostało zaprojektowane z myślą o zajęciu jak najmniejszej ilości zasobów komputera od gry, w którą grasz. Wykorzystuje karty graficzne NVIDIA i AMD, aby usunąć większość wymagań wydajnościowych związanych z tworzeniem nagrań wideo. Gdy jest uruchamiane w systemach bez tych kart graficznych, procesor systemu jest używany do tworzenia nagrań wideo, co może powodować zauważalny wpływ na wydajność tych systemów”.
Mówiąc prościej – nagrywanie ma mieć minimalny wpływ na użycie zasobów sprzętowych, a więc nie odczujesz tego podczas rozgrywki.