Najważniejszą nowością z punktu widzenia użytkownika serwisu bankowości internetowej Pocztowy24 wydaje się funkcja ostrzegająca o włączonym klawiszu CapsLock na ekranie logowania. Nie zliczę przypadków, w których ktoś opowiadał mi o trzykrotnym wpisaniu błędnego hasła i blokadzie dostępu do konta, a sprawcą całego zamieszania był właśnie wspomniany klawisz. W wersji internetowej jest o to dużo łatwiej, gdy korzystamy z fizycznej klawiatury (CapsLock często sam wchodzi pod palce, a nie zawsze widać, że jest włączony).
Druga ważna nowość dotyczy sposobu wysyłania potwierdzeń przelewów. Aby lepiej chronić dane wykonywanych operacji, można teraz wysłać potwierdzenie z formatki przelewu tylko na swój adres e-mail. Dokładnie tak samo dzieje się w Historii operacji – wygenerowane potwierdzenie operacji w formacie PDF, można wyłącznie zapisać na dysku swojego komputera (z poziomu bankowości internetowej nie ma możliwości wysłać plik osobie trzeciej). Zarządzanie finansami powinna ułatwić też nowa funkcja filtrowania historii (podział operacji na uznania i obciążenia).
Zarówno w aplikacji mobilnej Pocztowy, jak i na stronie serwisu bankowości internetowej Pocztowy24, pojawił się nowy przycisk do wygodnego wykonywania zwrotów przelewów zwykłych. Formatka przelewu zwrotnego wypełnia się rzecz jasna automatycznie. Wystarczy wejść w historię operacji i wybrać przycisk zwrotu. Użytkownik musi jedynie potwierdzić daną operację.
Czytaj też: Bank Millenium wprowadzi zmiany, dzięki którym będzie bezpieczniej
Zmiany wprowadzane w bankowości internetowej i mobilnej są wynikiem uważnego wsłuchiwania się w potrzeby naszych klientów. Nowe funkcje, takie jak szybkie zwroty przelewów czy zaawansowane filtrowanie historii operacji, znacząco ułatwią zarządzanie finansami, a nowy sposób wysyłania potwierdzeń operacji dodatkowo zwiększy ochronę danych. Dzięki wdrożeniu funkcji ostrzegania o włączonym CapsLock rozwiązujemy pozornie drobny problem, który jednocześnie dla wielu użytkowników wielokrotnie stanowił dużą uciążliwość. Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które nie tylko odpowiadają na bieżące potrzeby klientów oraz zwiększają komfort użytkowania, ale także konsekwentnie podnoszą poziom ich bezpieczeństwa – mówi Jarosław Gawroński, Naczelnik Wydziału Rozwoju Bankowości Cyfrowej Banku Pocztowego.