Opera na Androidzie – reklamy są bez szans

Masz dość reklam podczas przeglądania stron na telefonie? Jeśli tak, to nowa Opera jest dla Ciebie! Blokuje reklamy już od dawna, a najnowsza edycja robi to jeszcze lepiej – wprowadzono trzy tryby kontroli blokady.
Opera
Opera

Nowy bloker reklam w Operze ma rozwiązać problem coraz większej złożoności systemów reklam online. Dzięki temu nie tylko będzie się mniej nimi bombardowanym, ale także wygodniej poruszać się w sieci. A za blokowanie odpowiadają specjaliści na tym polu.

Opera coraz lepsza

Opera na Androida jest teraz szybsza, wydajniejsza i skuteczniejsza w blokowaniu reklam. Tu warto zauważyć, że ta funkcja jest jedną z najpopularniejszych w tej przeglądarce. Trzy nowe tryby kontroli reklam to:

  • zrównoważony – ulepszona wersja bezpłatnego blokera. Oferuje większą kontrolę i silniejszą ochronę przed dekoncentracją. Blokuje reklamy, jednocześnie zapewniając, bezproblemowe przeglądanie stron www. To idealny tryb do robienia zakupów online czy internetowej bankowości;
  • rozszerzony – tryb z dodatkowym modułem, stworzonym przez uBlockOrigin i AdGuard. Zapewnia najsilniejsze blokowanie reklam, ale, jak ostrzega Opera, może mieć negatywny wpływ na zgodność niektórych stron www;
  • użytkownika – pozwala wybrać spośród sześciu globalnych list reguł blokowania reklam, w tym EasyList, uBlock, AdGuard, MalwareBlocks, NoCoin i Adblock Mobile Ads, wraz z uwzględnieniem specjalistycznych opcji regionalnych. Ma to zapewnić użytkownikom idealne dostosowanie blokera do swoich indywidualnych preferencji.
Opera

Czytaj też: Opera GX z potężnym tuningiem. Gracze dostali wymarzony prezent

Dzięki blokowaniu reklam można liczyć na szybsze ładowanie stron, mniejsze zużycie danych komórkowych oraz mniej bałaganu. Ale na tym nie koniec zmian w przeglądarce. Wraz z najnowszą edycją wprowadzono ulepszone zarządzanie pobieraniem i personalizację ikon aplikacji. Użytkownicy mogą teraz zmieniać nazwy plików przed lub po pobraniu oraz ustawiać limity równoczesnych pobrań. Ponadto ustawienie uprawnień o nazwie “Zapytaj przed pobraniem” daje użytkownikom możliwość zatwierdzania lub odrzucania pobierania przed jego rozpoczęciem.

Jeśli chodzi o ikonki aplikacji, Opera ma teraz sześć nowych. Aż pięć z nich jest inspirowanych stylem Opera One. Użytkownicy mogą wybrać preferowaną ikonę, aby nadać swojej przeglądarce wyjątkowy wygląd.