Żeby znaleźć wskazówki dotyczące zbliżającej się premiery gry Cyberpunk 2077 dla systemów macOS trzeba zajrzeć pod maskę platformy Steam, a konkretnie do SteamDB. To stamtąd czerpiemy m.in. informacje o aktualnej liczbie graczy dla konkretnego tytułu, ale to zaledwie kropla możliwości, bo serwis pozwala szczegółowo śledzić całą aktywność produkcyjną dla poszczególnych gier dostępnych na platformie. Do pewnych informacji sugerujących ruch w temacie dotarła ekipa serwisu XDA-Developers. Wystarczy spojrzeć na logi w historii aktywności – wynika z nich, że 25 oraz 27 stycznia do magazynu zostało dodanych kilkanaście nowych repozytoriów oznaczonych dopiskiem macOS.
Co ciekawe, jeśli policzymy nowe repozytoria i porównamy je z wcześniejszymi dla wersji Windows okaże się, że dodano ich wystarczającą liczbę, aby obsłużyć już podstawową wersję gry i każdą dostępną opcję lokalizacji. W opcjach uruchamiania widać też dodatkowo, że CD Projekt dodał trzecią, zaprojektowaną specjalnie dla urządzeń z systemem macOS. Tak czy siak, wydaje się, że premiera gry Cyberpunk 2077 Ultimate Edition w wersji natywnej dla systemów macOS jest praktycznie tuż za rogiem. Osobiście jako posiadacz komputera Mac Studio nie mogę się doczekać, żeby wypróbować tego wydajnościowego potwora na swoim sprzęcie.
Czytaj też: Cyberpunk 2077 ze wsparciem DLSS 4 i RTX 50
To nie koniec dobrych wieści z ostatnich dni. Słynna produkcja polskiego studia otrzymała niedawno wsparcie dla technologii generowania klatek DLSS nowej generacji, która towarzyszy premierze kart graficznych Nvdia z serii GeForce RTX 50. Wszystkie najnowsze wodotryski dostaniecie wraz z patchem 2.21, więc to chyba dobra pora zajrzeć znów do Night City i odświeżyć sobie całą historię. Przy okazji wprowadzono znaczną liczbę poprawek dotyczących trybu fotograficznego (poprawki mimiki, animacji i oświetlenia), usunięto problem ze smużeniem obrazu przy aktywnej funkcji rekonstrukcji promieni DLSS oraz niespójności tekstur, a także poprawiono dużą liczbę błędów w samej rozgrywce. Wersja na konsole Xbox otrzymała m.in. poprawki dotyczące zrzutów ekranu wykonywanych w trybie HDR10.