Kiedy Android Auto pozbędzie się irytującego problemu z połączeniem bezprzewodowym?
W ramach ostatnich aktualizacji gigant z Mountain View postanowił zabrać się za stronę wizualną Android Auto, implementując język projektowania Material You. Dzięki temu motywy i kolory ustawione na smartfonie zostają też przeniesione na interfejs aplikacji, zwiększając tym samym spójność projektu. Zrobił to w ramach wersji 13.4, jednak ta na razie trafiła tylko do ograniczonej grupy użytkowników, więc nie poznaliśmy jeszcze wszystkich nowości. Dowiedzieliśmy się jednak, że w tym wydaniu Google zmienił też wygląd interfejsu użytkownika w odtwarzaczu multimedialnym, zmniejszając okładkę albumu i przenosząc ją na lewą stronę, a także rozciągając przyciski do sterowania utworami.
Czytaj też: Android Auto znów się zmienia. Użytkownicy dostaną nowy interfejs
Chociaż te zmiany są potrzebne i na pewno wielu będzie z nich zadowolonych, to wciąż pozostaje ważniejsza kwestia – problemów dręczących użytkowników już od kilku wydań. Chodzi o jedną z aktualizacji sprzed kilku miesięcy, która spowodowała, że po bezprzewodowym podłączeniu urządzenia z Androidem do systemu informacyjno-rozrywkowego samochodu przez Android Auto napotykali wiele problemów z połączeniem i wydajnością. Najczęściej doświadczano zacinania się odtwarzacza muzyki czy braku dźwięku podczas połączeń – nie dało się usłyszeć rozmówcy.
Czytaj też: iOS 18.3 – kiedy zawita na iPhone’y?
W listopadzie 2024 roku Google wydał więc poprawkę w ramach wersji Android Auto 13.2, twierdząc, że rozwiąże ona usterkę z połączeniem bezprzewodowym. Po jej zainstalowaniu użytkownicy nie zauważyli jednak żadnej poprawy. Gigant udostępnił więc wersję 13.3 i… cóż, było tak samo, problem pozostał, a użytkownicy skarżyli się nadal. Nadzieja pozostaje w wydaniu 13.4, udostępnionym w zeszłym tygodniu, ale tutaj pozostaje wciąż kwestia dostępności aktualizacji. Ta wciąż jest dostępna tylko dla ograniczonego grona użytkowników, dlatego ciężko stwierdzić, czy tym razem udało się naprawić usterkę.
Czytaj też: Poprawki w watchOS 11 pomagają użytkownikom Apple Watch w lepszym dbaniu o zdrowie
Mamy nadzieję, że po dwóch nieudanych próbach firma w końcu poradziła sobie z tym problemem, ponieważ naprawdę utrudnia on korzystanie z Android Auto. Dla wielu użytkowników aplikacja jest kluczowa, dając im dostęp do odbierania połączeń, korzystania z Map czy słuchania muzyki, bez zbytniego rozpraszania się podczas jazdy. Na razie, dopóki Google nie naprawi usterki, jedynym wyjściem jest korzystanie z połączenia przewodowego, bo ta metoda nie powoduje żadnych błędów.