Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel

Aplikacja mObywatel jest jasnym punktem pośród różnych przedsięwzięć podejmowanych pod hasłem cyfrowego państwa – jest dobrze przemyślana i funkcjonalna, a w sytuacjach nagłej potrzeby także szybko wzbogacana o kolejne funkcje, tak jak to się stało podczas powodzi. Nic dziwnego zatem, że program zyskał sobie wielu zadowolonych użytkowników.
Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel

Kampania „mObywatel ma łatwiej”

Nie może być jednak tak dobrze, by nie mogło być jeszcze lepiej. Choć mObywatel od dawna stoi wysoko w rankingu popularności aplikacji, to Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło drugą edycję kampanii reklamowej pod hasłem „mObywatel ma łatwiej”.

Tematem przewodnim jest prezentacja aplikacji i serwisu jako narzędzia dostępnego dla każdego, niezależnie od wieku czy stopnia zaawansowania cyfrowego.

mObywatel ma łatwiej

Czytaj też: Test Dreame X50 Ultra Complete – to nie robot, to potwór sprzątający

Kampania „mObywatel ma łatwiej” udowadnia, że cyfrowa tożsamość to coś więcej niż technologia – to rzeczywiste wsparcie w codziennych sprawach. Po sukcesie pierwszej części kampanii chcemy jeszcze bardziej zmotywować Polaków do korzystania z tego narzędzia – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, mObywatel jest jedną z najpopularniejszych aplikacji tego typu w Europie – dostępnym w programie mDowodem posługuje się już 8,75 mln obywateli. W czasie pierwszej edycji kampanii reklamowej, która miała miejsce w listopadzie 2024, roku aplikacja zyskała sobie aż 0,5 mln nowych użytkowników. Co więcej, nie jest to chwilowa popularność – codziennie odnotowywane jest 600 tysięcy unikalnych logowań do serwisu, co oznacza, że aplikacja jest w powszechnym użyciu na co dzień.

Nowa odsłona kampanii mam wykorzystywać znane już z poprzedniej edycji spoty o długości 15 sekund, emitowane w największych stacjach TV oraz w Internecie, a kolejne etapy promocji będą prowadzone przez cały rok 2025. Ministerstwo Cyfryzacji zachęca wszystkich Polaków do pobrania aplikacji mObywatel i korzystania z jej funkcji, w szczególności tych związanych z bezpieczeństwem, takich jak zastrzeganie PESEL oraz powiadomienia o zagrożeniach w Internecie.

Kampania jest finansowana w dużej mierze ze środków pochodzących z Unii Europejskiej