Z TomTom Go daleko nie zajedziesz
Jak podaje serwis 9to5Google, użytkownicy tej nawigacji raportują w recenzjach sklepu Google Play Store liczne błędy związane z Android Auto. Niektórzy użytkownicy w ogóle nie widzą TomTom Go na liście dostępnych aplikacji, inni raportują, że program domaga się uprawnień do odczytywania lokalizacji, mimo, że wcześniej były już przyznane.
Producent nawigacji przyznał, że jest świadomy problemów i że zespół odpowiedzialny za rozwój TomTom Go pracuje już nad ich rozwiązaniem. Nie jest jasne, czy leżą wyłącznie po stronie aplikacji – raporty o błędach zaczęły się bowiem pojawiać po aktualizacji systemu. Miejmy jednak nadzieję, że wystarczy odpowiednia łatka od developerów TomTom Go, bez czekania na poprawki w Android Auto.
Czytaj też: Adobe Acrobat przeczyta za Ciebie dokument. I powie, na co zwrócić uwagę
Nawigacja Google w Android Auto
Poprawki nie ominęły także nawigacji od Google. Dotyczą one zmian w interfejsie użytkownika, które naprawiają niewielką niedogodność, jaką raportowali użytkownicy Reddita. Rzecz dotyczy domyślnego położenia strzałki wskazującej położenie pojazdu, która pierwotnie prezentowana była asymetrycznie, a po którejś aktualizacji zaczęła być centrowana na ekranie urządzenia. Ponieważ na mniejszych ekranach sporo miejsca zajmuje pokaźny pasek wyszukiwarki z sugerowanymi lokalizacjami, takie centralne położenie bardzo negatywnie wpływało na czytelność mapy.
Błąd nie występował przy tym po przejściu w tryb nawigacji, zatem nie utrudniał specjalnie życia, ale mógł irytować. Google w najnowszej aktualizacji rozsyłanej właśnie do użytkowników przywrócił prawidłowe działanie interfejsu użytkownika, zatem jeśli mamy podobny problem, warto upewnić się, że korzystamy z najnowszej wersji.