Pierwsza istotna zmiana w przepisach dotyczy obniżenia minimalnego wieku, od którego będzie można uzyskać prawo jazdy kat. B. Obecnie trzeba mieć ukończone 18 lat, ale w planach jest nowelizacja przepisów dopuszczająca uzyskanie takich uprawnień już od 17. roku życia. Co więcej, projekt przewiduje również obniżenie granicy wieku koniecznej do uzyskania prawa jazdy dla ciężarówek (do 20. roku życia). Propozycje zmian są już rzekomo na etapie konsultacji międzyresortowych, a Dariusz Klimczak ma nadzieję, że już w czerwcu projekt trafi do Sejmu i wejdzie w życie jeszcze w tym roku.
W rozmowie na antenie Radia ZET pojawił się również wątek planowanej podwyżki za płatny odcinek autostrady A4 między Krakowem a Katowicami. Od 1 kwietnia kierowcy aut osobowych za przejechanie tego krótkiego odcinka będą musieli zapłacić już 34 zł. Minister tłumaczył to decyzją koncesjonariusza, ale przy okazji poinformował o wygasającej w 2027 roku koncesji, której nie zamierza przedłużać, jeśli nadal będzie zarządzać resortem infrastruktury. A4 między Krakowem a Katowicami wejdzie wtedy pod zarządzanie GDDKiA i stanie się bezpłatna dla osobówek i motocykli. Klimczak zaznaczył dodatkowo, że jego zdaniem autostrady w Polsce powinny być bezpłatne.
Czytaj też: Są efekty programu NaszEauto. Flagowy SUV Kia tańszy o 1/3
W trakcie rozmowy pojawił się także wątek propozycji weryfikacji uprawnień do kierowania pojazdów na stacjach benzynowych przy tankowaniu pojazdów. Miałoby to pomóc walczyć z plagą kierowców, którzy mimo utraty uprawnień siadają za kółko. Interpelację w tej sprawie zgłosiła jedna z posłanek Koalicji Obywatelskiej. Pomysł został skrytykowany przez Dariusza Klimczaka i określony jako utrudnianie ludziom życia. W zamian zaproponował zmianę w przepisach dopuszczającą utratę prawa jazdy na okres aż 5 lat, jeśli podczas kontroli okazałoby się, że kierujący pojazdem już takie uprawnienia ma tymczasowo i na krótszy okres cofnięte.