Według Veeam z jej produktów korzysta ponad 550 000 klientów na całym świecie, w tym 82% firm z listy Fortune 500 i 74% wszystkich firm z listy Global 2000. Problemy z odzyskiwaniem danych dotyczą użytkowników próbujących przywrócić dane z nośników utworzonych na urządzeniach z systemem Windows 11 24H2 (kompilacja 26100.3194) lub nowszym. Co się dzieje?
Co się stało z Veeam na Windows 11?
Chociaż przyczyna problemu jest oficjalnie nieznana, Veeam podejrzewa, że najbardziej prawdopodobną jest zmiana w aktualizacji KB5051987 Windows 11 24H2 z lutego. W systemach, których dotyczy ten problem, Veeam Agent for Windows wyświetli komunikat o awarii połączenia sieciowego podczas próby przywrócenia plików z serwera kopii zapasowych Veeam Backup & Replication lub udziału sieciowego SMB.
Użytkownikom, których dotyczy ten problem, zaleca się odzyskanie komputera lub danych przy użyciu nośnika odzyskiwania Veeam wygenerowanego z urządzenia, na którym działają starsze wersje systemu Windows 11, kompilacja 26100.3037 lub starsza. Jeśli komuś się nie śpieszy, może zaczekać, aż Microsoft i Veeam znajdą inne rozwiązanie dla tego problemu.
Czytaj też: Windows 11 mocno podrasowany po kątem Copilot+. Microsoft stawia na wyszukiwanie
W informacji prasowej czytamy, że “Veeam Recovery Media opiera się na Microsoft Windows RE i zawiera zastrzeżone komponenty systemu operacyjnego Windows. W związku z tym Veeam nie może dostarczyć wstępnie wygenerowanego obrazu Veeam Recovery Media”. Póki co prace nad naprawą problemu trwają – prawdopodobnie Microsoft będzie musiał wypuścić kolejną łatkę, w której nie wystąpią czynniki psujące to rozwiązanie.