Lamborgini na dwóch kołach, czyli czas wydać majątek na nowy motocykl Ducati

Czy jesteście gotowi na ucieleśnienie synergii dwóch legend włoskiej motoryzacji? Ducati Panigale V4 Lamborghini to coś więcej niż ekskluzywny motocykl, który łączy osiągi torowe z luksusem godnym superauta. Dla kolekcjonerów i pasjonatów to istne dzieło sztuki, które stanie się ozdobą każdej kolekcji.
Lamborgini na dwóch kołach, czyli czas wydać majątek na nowy motocykl Ducati

Ducati Panigale V4 Lamborghini to wyjątkowe połączenie luksusu i wyścigowej duszy

Dwie włoskie firmy zaprezentowały właśnie Panigale V4 Lamborghini, czyli limitowaną edycję supermotocyklu, który to łączy dziedzictwo Ducati z futurystyczną estetyką Lamborghini. Ten model jest inspirowany Lamborghini Revuelto, a więc pierwszym hybrydowym superautem typu plug-in tej marki, a w praktyce stanowi już trzeci przykład współpracy obu firm. Właśnie tak – jest to już trzecia odsłona wspólnej serii po modelach takich jak Streetfighter V4 oraz Diavel 1260 Lamborghini.

Czytaj też: Ratunek dla właścicieli elektrycznych samochodów? Wreszcie zdejmą z nich “kaganiec”

Wedle zapowiedzi Panigale V4 Lamborghini to istny majstersztyk rzemiosła i wzornictwa, bo aby wykonać ten projekt, studio Ducati Centro Stile ściśle współpracowało z Lamborghini, tworząc malowanie odzwierciedlające dynamiczne linie Revuelto. Karoseria wykonana jest oczywiście z włókna węglowego, którego jednoznaczny splot spogląda na nas z wielu elementów, podczas gdy akcenty zostały wykończone na kolory Verde Scandal, Grigio Telesto i Grigio Acheso, czyli te charakterystyczne dla palety Lamborghini Revuelto, które dało motocyklowi nawet inspirowane sobą siedzisko.

Czytaj też: A cóż to za samochodowa szkarada? Cybertruck najwyraźniej doczekał się kobiecej konkurencji

Zastosowane w Ducati Panigale V4 Lamborghini koła z kutego aluminium nawiązują oczywiście do stylu felg Revuelto, ale wizualne zmiany to nie wszystko, bo producent postarał się też o przeprojektowane tylne skrzydło i owiewki, które wspólnie poprawiają aerodynamikę motocykla. Poprawek w tym modelu zresztą nie brakuje, bo choć opiera się on technicznie na Panigale V4 S, to jednocześnie zawiera szereg ulepszeń, a w tym:

  • Silnik Desmosedici Stradale V4 o pojemności 1103 cm³, który generuje moc 218,5 KM przy 13500 obr./min
  • Moment obrotowy na poziomie 122 Nm przy 11250 obr./min
  • Tytanowy układ wydechowy Akrapovič z karbonowymi końcówkami
  • Niższa masa własna rzędu 185 kg oraz lepszy stosunek mocy do masy rzędu 1,18 KM/kg

Czytaj też: Jak tu kupić coś “zachodniego”, kiedy Chiny pokazują samochody pokroju Hyptec HL?

Zawieszenie składa się z elektronicznie sterowanych widelców Öhlins NPX-30 z przodu i amortyzatora TTX36 z tyłu, zapewniając tym samym “znakomitą precyzję prowadzenia i komfort jazdy”. Innymi słowy, nie jest to motocykl dla każdego i to nie tylko ze względu na wysoką wydajność czy cenę, ale też ograniczenie produkcyjne, bo Ducati wyprodukuje tylko 630 egzemplarzy modelu Panigale V4 Lamborghini. Każdy egzemplarz otrzyma certyfikat autentyczności, dedykowany pokrowiec i stojak, a całość dostarczona będzie w specjalnej drewnianej skrzyni. Co ciekawe, dla właścicieli Lamborghini powstanie wersja Panigale V4 Lamborghini Speciale Clienti, limitowana do 63 sztuk, która to oferuje szerokie opcje personalizacji, a w tym dopasowanie kolorystyki, dedykowane akcesoria czy specjalny grawerunek na zawieszeniu. Cena? Około 73000 euro za wersję podstawową i 93500 euro za Speciale Clienti. Dostawy obu wariantów rozpoczną się we wrześniu 2025 roku.