Nowy tryb dla graczy w Windows 11. Microsoft ma ambitne plany

W kwestii handheldów wiele firm rozwija rynek, na przykład nowymi przenośnymi konsolami, często od gigantów technologicznych, takich jak Lenovo. Pomimo że każda z firm, ucząc się na błędach, stara się tworzyć coraz mocniejszy sprzęt, nadal brakuje idealnego systemu operacyjnego dla nich. W tym temacie wydaje się, że wygrywa system od firmy Valve, nazwany SteamOS, ze względu na swoją prostotę i niewielką liczbę błędów. Niestety, konkurencyjny system od firmy Microsoft jest obecnie uciążliwy w nawigacji za pomocą kontrolera. Nie pomaga mu też fakt, że interfejs nie jest zoptymalizowany pod kątem małych ekranów, które wiele przenośnych urządzeń do gier z systemem Windows musi posiadać, aby pozostać przenośnymi.
Nowy tryb dla graczy w Windows 11. Microsoft ma ambitne plany

Microsoft pracuje nad ulepszeniem systemu Windows 11 na przenośnych urządzeniach do gier 

Ostatnio pojawiły się pierwsze informacje na temat zmian systemu operacyjnego giganta Redmond pod kątem przenośnych konsol. Według doniesień na platformie BlueSky od Xeno Panther, pewne poszlaki pojawiają się w najnowszym pakiecie językowym dla rozwijanej kompilacji systemu Windows 11. Widać, że trwają wewnętrzne prace, ponieważ w najnowszych kompilacjach testowych do omawianego systemu znaleziono odniesienia do nowego „trybu pełnoekranowego”, który można ustawić jako domyślny ekran startowy po uruchomieniu. Ten fragment znaleziono w nowej sekcji „Gaming_GamingPosture_ChooseHomeApp”. 

Te odniesienia dotyczą poleceń „Uruchom tryb pełnoekranowy przy starcie urządzenia” oraz „Wybierz swój tryb pełnoekranowy”. Może nam to sugerować, że do wyboru będzie kilka różnych interfejsów zorientowanych na gry. Oficjalnie Windows Central potwierdza, że oba te ciągi znaków są obecne.  

Według plotek nowa przenośna konsola od Microsoftu może zadebiutować jeszcze w tym roku, co jak widać po zwiększającej się ilości doniesień, może mieć w sobie ziarnko prawdy. Osobiście liczę na to, że gigantowi z Redmond uda się dostosować swój system pod handheldy, ponieważ jak w przyrodzie wszystko potrzebuje balansu, tak SteamOS potrzebuje konkurencji, żeby się lepiej rozwijać. Oczywiście jest też możliwość, że system Microsoftu przebije ten od firmy Valve, chociażby z tego powodu, że mają większe doświadczenie w systemach i wiedzą, czego użytkownicy chcą.