Samsung rusza z Samsung Auto. Konkurencja dla Android Auto i CarPlay?
Dominacja Google ze swoim Android Auto oraz Apple z CarPlay na rynku platform integrujących smartfony z systemami samochodowymi może zostać zachwiana. Wraz z najnowszą aktualizacją One UI 7, Samsung wprowadził własne rozwiązanie o nazwie Samsung Auto. O istnieniu tej aplikacji poinformował użytkownik serwisu Reddit, a serwis 9to5Google potwierdził te doniesienia, instalując aplikację na amerykańskiej wersji Galaxy S25 Ultra. Aplikacja umożliwia połączenie smartfona z samochodem za pomocą standardów Baidu CarLife+ lub ICCOA CarLink. Niestety, oba te standardy są obecnie dostępne jedynie w pojazdach sprzedawanych na terenie Chin.
Czytaj też: Samsung i bezproblemowe aktualizacje. Ta funkcja rozdawana jest chyba w jakiejś loterii
Aplikacja jest kompatybilna z długą listą pojazdów różnych marek, takich jak Audi i BMW, ale ponownie – tylko w wersjach przeznaczonych na rynek chiński. Testy przeprowadzone przez 9to5Google wykazały, że interfejs Samsung Auto jest uderzająco podobny do tego znanego z Android Auto i CarPlay. Na ekranie deski rozdzielczej wyświetlana jest aplikacja nawigacyjna, elementy sterowania muzyką oraz kilka widgetów. Podobnie jak w CarPlay, po boku ekranu Samsung Auto umieszczono pionowo cztery ikony aplikacji.








Usługa oferuje funkcję szybkiej nawigacji, która działa jako pomost między smartfonem a samochodem. Umożliwia ona rozpoczęcie nawigacji na smartfonie Samsung i przeniesienie jej na ekran samochodu, lub odwrotnie. Przypomina to funkcjonalność znaną z Map Google, gdzie można wysłać link do nawigacji z telefonu na ekran samochodu.
Czytaj też: Samsung prezentuje pancerny duet do zadań specjalnych — Galaxy XCover7 Pro i Tab Active5 Pro
Wpis na Reddicie sugeruje również, że aplikacja oferuje dwie ekskluzywne funkcje:
- nawigację opartą na lokalizacji – funkcja ta automatycznie pobiera adres otrzymany przez użytkownika w wiadomości i aktualizuje nim bieżącą trasę w mapach Samsung Auto. Może to być niezwykle przydatne, ponieważ kierowcy nie będą musieli zatrzymywać samochodu, aby ręcznie wprowadzić nowy cel podróży, gdy zajdzie potrzeba zmiany trasy na podstawie adresu udostępnionego w wiadomości.
- rozpoznawanie adresów dla szybkiej nawigacji — jest kompatybilne tylko z wybranymi chińskimi aplikacjami i działa tylko wtedy, gdy użytkownik znajduje się w samochodzie. Gdy jedna z obsługiwanych chińskich aplikacji wykryje adres, na ekranie smartfona pojawi się przycisk skrótu. Użytkownicy mogą dotknąć tego przycisku, aby wysłać adres na ekran samochodu i rozpocząć nawigację.
Jak wspomniałam wcześniej, Samsung Auto jest obecnie dostępne wyłącznie na rynku chińskim. Głównym powodem jest fakt, że aplikacja opiera się na standardach Baidu i ICCOA do łączenia się z pojazdami. Wdrożenie obu tych standardów wymagałoby znaczących zmian w oprogramowaniu układowym zarówno ze strony producentów samochodów, jak i Samsunga. Z tego powodu wydaje się mało prawdopodobne, aby Samsung Auto było dostępne globalnie, przynajmniej w najbliższej przyszłości.
Czytaj też: Samsung w tarapatach? Pojawiają się problemy z Galaxy S25 Ultra
Mimo wszystko to dość interesujący ruch ze strony południowokoreańskiego giganta, pokazujący, że firma chce lepiej dopasować się do lokalnych standardów i preferencji użytkowników. Chiny są ogromnym i dynamicznie rozwijającym się rynkiem motoryzacyjnym, a lokalne ekosystemy i usługi odgrywają tam kluczową rolę.