W tym roku przeciętny użytkownik Facebooka wygeneruje 12,76 dolarów (około 48 zł) przychodu z reklam. W zeszłym roku wartość ta osiągnęła 10,03 dolary, natomiast -według analityków- już w 2017 roku osiągnie ona pułap 17,50 dolarów (66 zł). Pomnóżmy to sobie razy 1,5 miliarda użytkowników. Ładna sumka prawda?
A co jeśli nie korzystasz z Facebooka tylko Twittera? Tu zyski z reklam generowane przez jednego użytkownika prezentują się skromniej – 7,75 USD, choć w porównaniu do wyników z ubiegłego roku (5,48 USD) wzrost jest również znaczący i wszystko wskazuje na to, że wartość ta będzie także wzrastać z roku na rok.
Oczywiście przychody z reklam to statystyczne średnie. Wpływ na opisywaną wartość ma chociażby lokalizacja użytkownika. I tak, gdy facebookowicz spoza USA wygeneruje dla firmy tylko 7,71 dolara, tak Amerykanin w skali roku może wygenerować aż 48,76 dolarów (około 184 zł).
O biznesowym modelu Facebooka więcej dowiecie się z naszego artykułu.