Niedawno, bo 4 lutego, obchodziliśmy 12 urodziny Facebooka (tak, to już 12 lat!), podając przy okazji parę imponujących liczb. Liczba jego aktywnych użytkowników zbliża się do 1,6 miliarda, a trzeba do tego doliczyć inne grupy (niekoniecznie rozłączne), takie jak 900 milionów użytkowników WhatsApp’a, 800 milionów osób korzystających z Messengera czy 400 milionów Instagramowców.
Wygląda jednak na to, że Zuckeberg, czyli założyciel i równocześnie osoba kierująca rozwojem Facebooka, nie stawia przed wymienionymi wyżej liczbami słówka “aż”, wymieniając je na słowo “tylko”. Bo według planów, o których opowiedział, w 2030 roku liczba użytkowników portalu społecznościowego Facebook sięgnąć ma aż 5 miliardów osób.
Jak Facebook chce osiągnąć taki postęp, zapewne równoznaczny z faktem włączenia do tej sieci niemal każdego mieszkańca naszej planety, nie licząc dzieci (przewidywana liczba mieszkańców Ziemi w 2030 roku to 8,5 miliarda)? Zuckerberg zdradza, że planowane jest pogłębianie współpracy z rządami państw na całym świecie, prawdopodobnie powiązane z ofertą bezpłatnego internetu (sieć oparta na dronach?) dostarczanego nawet w najbardziej niedostępne zakątki globu. Do tego dojść ma także współpraca z innymi ważnymi markami i koncernami oraz popularyzacja programu Internet.org.
Przerobione przez nas na mema zdjęcie Marka Zukerberga pochodzi z serwisu Shutterstock.